Ældrerådet – Referat – 27. september 2016



1. Valg af ordstyrer (B)

1.     Valg af ordstyrer (B)

Sagsnr.: 330-2015-97805               Dok.nr.: 330-2016-516800                                Åbent
Kompetence: Slagelse Ældreråd
Beslutningstema
Valg af ordstyrer
Indstilling
Formanden indstiller,
1.    at Alf Søhus vælges
Beslutning i Ældrerådet den 27. september 2016:
Fraværende: 
Alf Søhus valgt til ordstyrer.

2. Godkendelse af dagsorden (B)

2.     Godkendelse af dagsorden (B)

Sagsnr.: 330-2015-97805               Dok.nr.: 330-2016-516809                                Åbent
Kompetence: Slagelse Ældreråd
Beslutningstema
Godkendelse af dagsorden
Indstilling
Formanden indstiller,
1.    at Dagsordenen godkendes
Beslutning i Ældrerådet den 27. september 2016:
Fraværende: 
Godkendt.

3. Orientering fra Center for Sundhed og Omsorg (O)

3.     Orientering fra Center for Sundhed og Omsorg (O)

Sagsnr.: 330-2015-97805               Dok.nr.: 330-2016-376455                                Åbent
Kompetence: Slagelse Ældreråd
Beslutningstema
· Centerchef for Sundhed og Omsorg orienterer
· Bo Lindberg, kommunelæge orienterer
· Maya Schrøder, Sundhedsfaglig udviklingskoordinator orienterer
Indstilling
Formanden indstiller,
Orienteringerne drøftes/og eller tages til efterretning
Beslutning i Ældrerådet den 27. september 2016:
Fraværende: 
Orienteringer givet af henholdsvis Bo Lindberg og Maya Schrøder taget til efterretning.
Marianne refererede kort fra KL`s Ældrekonference 26.9. bl.a. om minister Sophie Løhdes præsentation af regeringens oplæg til ny National Demenshandlingsplan med fokusområder.
Orienterede om, at der på næste udvalgsmøde kommer sag på om Hjælpemiddelområdet.

4. Status på udmøntning af indsatser via Værdighedsmidler 2016 (O)

4.     Status på udmøntning af indsatser via Værdighedsmidler 2016 (O)

Sagsnr.: 330-2015-97805               Dok.nr.: 330-2016-528857                                Åbent
Kompetence: Sundheds- og Seniorudvalget
Beslutningstema
Baggrund
På Sundheds- og Seniorudvalgets møde den 3. maj 2016 blev Værdighedspolitikken godkendt. Udvalget ønskede samtidig, at modtage en løbende orientering om den konkrete udmøntning af midlerne - særligt i forhold til, hvordan midlerne reelt bruges til de politisk valgte indsatsområder. Endvidere ønskede Udvalget, at der følges op på de opnåede resultater.

Værdighedspolitikken blev endeligt godkendt af Byrådet den 30. maj 2016.
Formålet med loven er, at styrke kommunernes arbejde med en mere værdig ældrepleje.
De kommunale værdighedspolitikker skal udgøre den overordnede værdimæssige ramme for den enkelte kommunalbestyrelses prioriteringer i ældreplejen.
Retligt grundlag
Finansloven for 2016 samt ændring til Lov om social service.
Handlemuligheder
Den konkrete udmøntning af Værdighedsmidlerne for 2016 er igangsat. I bilag 1 ses status på de enkelte indsatsområder, jf. den af Sundheds- og Seniorudvalget vedtagne plan.
Udmøntning vedrører primært plejecentrene samt det nære sundhedsvæsen i form af fokus på bedre kvalitet i sektorovergange, primært i forhold til sygehuset.
Vurdering
Den af Sundheds- og Seniorudvalget vedtage udmøntning af Værdighedsmidlerne i 2016 følges inden for de valgte temaer og indsatsområder. Forberedelsesfasen er afsluttet, og den egentlige igangsætning af nye indsatser og initiativer er i gang.
Der vil ske effektmåling på de enkelte indsatser og initiativer. Dette sker ved beskrivelse af; forventet effekt, konkret stillingtagen til, hvordan effekten måles, samt efterfølgende måling af og beskrivelse af den faktiske effekt. Det er endnu for tidligt at måle effekt, da igangsætningsfasen er påbegyndt primo august.
Udvalget vil primo 2017 få en tilbagemelding på opnåede effekter.
Udover de konkrete tiltag, er der igangsat kulturforandringsproces, med det mål at få Værdighedspolitikkens indhold ud at leve i hverdagen overalt i Center for Sundhed og Omsorg, i enhver relation til borgere, pårørende m.fl.
Økonomiske og personalemæssige konsekvenser
På møde i april 2016 vedtog Sundheds- og Seniorudvalget, hvad de i alt 14,7 mio. kr. fra Værdighedsmidlerne skal anvendes til i 2016. Den konkrete udmøntning følger denne plan.
Udmøntningen af indsatser finansieret af Værdighedsmidlerne betyder serviceforbedringer for borgerne på primært plejecentrene, samt kompetenceudvikling af personalet på plejecentrene.
Konsekvenser for andre udvalg
Ingen.
Indstilling
Sundheds- og Omsorgschefen indstiller,
1.    at Sundheds- og Seniorudvalget tager orienteringen til efterretning.
2.    at Sagen sendes til orientering i Ældrerådet
Beslutning i Sundheds- og Seniorudvalget den 7. september 2016:
Fraværende: 
Indstillingerne godkendt.
Beslutning i Ældrerådet den 27. september 2016:
Fraværende: 
Orienteringen taget til efterretning.

5. Status på den kommunale lægeordning (O)

5.     Status på den kommunale lægeordning (O)

Sagsnr.: 330-2015-97805               Dok.nr.: 330-2016-516905                                Åbent
Kompetence: Sundheds- og Seniorudvalget
Beslutningstema
Ældrerådet orienteres om Sundheds- og Seniorudvalgets beslutning i orienteringssag om Status på den kommunale lægeordning fra udvalgsmødet 7.9.2016.  
Baggrund
Sundheds- og Seniorudvalget besluttede på mødet den 8. oktober 2014, at administrationen undersøger, i hvilke sammenhænge, og på hvilke konkrete områder, det vil give god mening og effekt at tilknytte en læge til sundheds- og omsorgsområdet.
Udvalget besluttede endvidere på mødet den 12. december 2014, at finansieringen af en eventuel kommunal lægeordning skal findes af reserverede midler fra økonomiaftalen 2015, hvor der er afsat et beløb på 4,9 mio. kr., som skal understøtte følgende målsætninger
· Færre uhensigtsmæssige genindlæggelser
· Færre forebyggelige indlæggelser
· Færre uhensigtsmæssige akutte korttidsindlæggelser
· Færre færdigbehandlede patienter, der optager en seng på sygehusene
I budgetaftalen 2015-2018 blev det besluttet, at de 4,9 mil. kr. skal investeres i indsatser, der medfører en reduktion på omkostningerne til den aktivitetsbestemte medfinansiering på 2,5 mio. kr. (betaling for sygehusindlagte borgere) fra 2016 og frem. En kommunal lægeordning skal derfor tilrettelægges sådan, at den i videst muligt omfang kan bidrage til at realisere denne reduktion.
Endvidere skal en kommunal lægeordning bidrage til at realisere og understøtte Sundhedsaftalens (2015-2018) intentioner om at skabe et mere sammenhængende og smidigt sundhedsvæsen med fokus på et koordineret samarbejde om de fælles borgere, herunder bedre overgange mellem sektorer.
Udvalget besluttede på mødet den 30. april 2015 at etablere en kommunal klinisk lægeordning inden for sundheds- og omsorgsområdet og sende sagen i høring hos Ældrerådet, Handicaprådet og Udsatterådet. - Høringssvarene fra de 3 råd var alle positive over for ordningen
År 1 indsats – og arbejdsområder
Sideløbende med den daglige kontakt og fremmøde på de midlertidige pladser i HUS C på Blomstergården, samt etablering af samarbejde med den kommunale visitation og eksterne samarbejdspartnere i almen praksis og på sygehuset – blev de primære indsatsområder for kommunal lægen i de første måneder:
· At understøtte implementering af nyt omsorgssystem og det fælles medicinkort (FMK)
· Deltagelse i styregruppen og implementering af TOBS (Tidlig Opsporing af Begyndende Sygdom)
· Deltagelse i arbejdsgruppe vedr. 360 graders analyse af sygeplejen og visitation.
Fælles Medicinkort (FMK) og medicinhåndtering
FMK er det elektroniske system, som skal vise borgers aktuelle medicinering. Dette kræver at behandlende læger i almen praksis, speciallægepraksis og på sygehuset til enhver tid ajourfører FMK ved ordinationsændringer. FMK danner grundlag for hjemmesygeplejens medvirken til medicinadministration. Det er derfor vigtigt at FMK er ajourført og aktivt. Trods faste regler og aftaler sker det ofte, at der er problemer med manglende ajourføring af FMK.
Den kommunale læge har primært stået for aftalen og kontakten med de praktiserende læger i forbindelse med implementeringen af FMK og har arrangeret 3 kontaktmøder med deltagelse af almen praksis, den kommunale sygepleje, apotekerne og regionens datakonsulenter. Der har været stor deltagelse ved alle møder og positiv feed back samt mærkbart forbedret samarbejde.
Der er fortsat en del udfordringer – specielt i forhold til sygehusene og den kommunale læge har aktuelt registreret at være involveret i 91 komplicerede sager, som ikke kunne løses ved sygeplejerskens kontakt til sygehusafdelingen. Heraf 15 sager med systemfejl, som krævede kontakt til regionens datakonsulenter.
Tidlig Opsporing af Begyndende Sygdom (TOBS)
TOBS bliver en hjørnesten i det kommende forebyggende og opsporende arbejde. Det bygger på daglig elektronisk registrering af borgerens tilstand ved alle kontakter. Oplysningerne bliver samlet elektronisk og gennemgået ved daglige tavlemøder (triagemøder) styret af sygeplejerske eller social-og sundhedsassistent Der aftales ved mødet observation, behandlingstiltag og evt. kontakt til egen læge.  Opgaver uddelegeres og følges på efterfølgende møder.
Den kommunale læge har deltaget i styregruppen og aktivt i implementeringen af TOBS med deltagelse i triagemøder i alle kommunens plejegrupper – på Plejecentre og den udekørende hjemmepleje – i alt 36 møder.
Den kommunale læge har store forventninger til, at TOBS kan forebygge og nedsætte indlæggelser – i vores pilotprojekt i kommunen blev indlæggelser reduceret med 10 %.  En effekt som forhåbentlig slår igennem i takt med den videre udrulningen af TOBS.
Rehabilitering og sammenhængende borgerforløb
Den kommunale læge har sin daglig gang på Blomstergårdens midlertidige pladser, hvor der arbejdes med en bredere definition af rehabilitering samt en mere fleksibel brug af det terapeutiske tilbud på de 6 rehabiliteringspladser. Den kommunale læge medvirker til et øget flow ved lægefaglig koordinering af forløbene på alle midlertidige pladser via daglig kontakt samt faste tværfaglige møder 2 x ugentligt. Desuden står den kommunale læge for ekstern kommunikation med praktiserende læger og sygehuset - samt deltager i planmøder og pårørende samtaler i de komplicerede forløb – heraf 4 med patienter som ikke kunne rummes på kommunens midlertidige pladser.
Endelig står den kommunale læge for den løbende supervision og undervisning af personalet.
Fremskudt visitation og lægefaglig koordinering
Siden januar 2016 har den kommunale læge sammen med en udskrivningsvisitator foretaget visitationsbesøg på sygehuset 2 gang ugentlig. De besøger alle medicinske og neuromedicinske afdelinger – samt de kirurgiske afdelinger efter behov – og drøfter komplicerede udskrivelsesforløb. Den kommunale læge har medvirket i planmøder i 10 konkrete patientsager med meget komplicerede forløb. 
Den kommunale læge har planlagt og afholdt kontaktmøder med relevante sygehusafdelinger og der er nu faste kontaktmøder med afdeling for ældre med medicinske lidelser (geriatrisk afdeling) hvilket indgår i sygehusets uddannelsesforløb for speciallæger.
Delegation og opgaveoverdragelse
Realiserer og understøtter Sundhedsaftalens intentioner om, at skabe et mere sammenhængende og smidigt sundhedsvæsen med fokus på et koordineret samarbejde om borgerne og en bedre overgang mellem sektorerne.
Delegation drejer sig om overdragelse af sygeplejeopgaver – internt i kommunen og ikke mindst eksternt i forbindelse med sektorovergangen fra sygehuset til den kommunale sygepleje. I takt med den øget specialisering på sygehusene og kortere indlæggelsestid – stiger behovet for overdragelse af komplicerede sygeplejeopgaver, som tidligere blev varetaget på sygehuset. Opgaveroverdragelse over sektorgrænsen kræver særlig opmærksomhed i forhold til patientsikkerheden, og der foreligger klare regler og lovgrundlag på området. I forbindelse med den kommunale læges regelmæssige kontakt til sygehusets afdelinger arbejder han løbende med implementering af aftalen mellem KKR og Region Sjælland – som er beskrevet i Samarbejde om opgaveoverdragelse og delegation. (Bilag)
Arbejdet har konkret udmøntet sig i flere møde vedr. komplicerede patientsager med aftaler om konkret delegation – samt en aftale om rammedelegation vedr. skift af ernæringssonder. I et samarbejde med mavekirurgisk ambulatorium har den kommunale læge foranstaltet af sygehuset stiller instruktionssygeplejerske til rådighed for hjemmesygeplejen med henblik på oplæring i skift af sonder i hjemmet. Herved bedres behandlingstilbuddet til patienten, som undgår transport til sygehuset, kommunen sparer penge til medfinansiering af ambulant behandling, og der sker et kompetenceløft i hjemmesygeplejen - samtidig med at ressourcer frigives i kirurgisk ambulatorium.
Supervision og undervisning af Sygeplejen og Hjemmeplejen
Den kommunale læge kontaktes dagligt af sygeplejersker og social og sundhedsassistenter, der superviseres i patientrelaterede problemer og komplicerede forløb – samt løsning af FMK problemer. Den kommunale læge har deltaget i udarbejdelsen af procedurebeskrivelser og vejledninger i sygepleje samt delegation af sygeplejeopgaver i kommunalt regi.
Den kommunale læge tilstræber via deltagelse i triagemøder i forbindelse med TOBS at øge kompetencerne i alle sygepleje og plejegrupper.
Den kommunale læge har forberedt undervisning af samtlige plejegrupper og udarbejdet materiale til 5 lektioner af 1 times varighed i basal anatomi, sygdomslære, farmakologi, observation, behandling og kommunikation i relevante sygdomme og tilstande. Undervisninger starter her i eftersommeren, og skal underbygge TOBS og triagemøderne med henblik på et samlet kompetenceløft i hjemmeplejen og på plejecentrene.  Skift af omsorgssystem, implementering af FMK og TOBS har været meget ressourcekrævende for plejepersonalet, hvilket har forsinket undervisningens starttidspunkt.
Kommende opgaver
En af konklusionerne på 360 graders analysen af sygeplejen blev en anbefaling af oprettelse af et akutteam i kommunen. Den kommunale læge har deltaget aktivt i inspirationsbesøg i Frederikssund og Sønderborg kommuner for at høre om erfaringer med oprettelse af et akutteam. Den kommunale læge skal deltage i arbejdsgruppen med fokus på indhold, funktion og udarbejdelse af rammedelegationer i samarbejde med praktiserende læge og sygehuset læger.
En anden konklusion på analyserne var en anbefaling om styrkelse af den fremskudte visitation – som visitationsenheden har arbejdet med siden januar måned og skal videreudvikle. Der tilkendegives stor tilfredshed med dette tiltag på sygehuset.   
Foreløbig statistik
Den kommunale læge har aktivt medvirket i 201 patient/borgerforløb – primært via de midlertidige pladser på Blomstergården. Heraf flere komplicerede.
Vedr. indlæggelse/genindlæggelse i perioden 15.09. 2015 til 25.08 2016. En valid vurdering skal baseres på cpr-nummer søgning, hvilket er tidskrævende, og p.t. forventes der ikke målbare resultater.
Årsagen til at den kommunale læge ikke allerede forventer et fald i indlæggelserne bygger på det fænomen, som KORA i evalueringer i andre kommuner – kalder for ”stærekasseeffekten”. Når vi får en borger videre i et godt forløb – bliver pladsen straks besat med en ny borger. Populært kan man sige – at jo bedre vi gør det – jo flere patienter (ofte dårligere) patienter kan vi modtage.  Dårligere patienter, som er hurtigere udskrevet øger risikoen for genindlæggelser – og dermed stiger tallet eller faldet udlignes.
Evalueringer fra andre kommuner bekræfter dette – men beskriver samtidig, at indsatsen giver et bedre borgerforløb med stor borger/patienttilfredshed.
Vurdering efter 1 år
En forventet nedsættelse af indlæggelse/genindlæggelser kan ikke alene kobles op på kommunallægefunktionen. Det er samspil af flere faktorer, hvor den kommunale læge selvfølgelig er en vigtig faktor i sikring af det gode patient/borgerforløb – både i sektorovergangen og internt i det det kommunale regi. Lægefunktionen skal ses i sammenhæng med fremskudt visitation og sikring af gode patientforløb i sektorovergangen, øget og forbedret aftaler om opgaveoverdragelse, forebyggelse og tidlig opsporing af begyndende sygdom – samt oprettelsen af et akutteam til udvidelse af sygeplejens tilbud og kompetencer. 
Den samlede vurdering skal ses over en længere periode, men kan forhåbentlig allerede om 1 år vise en positiv udvikling.   
Notat
Alle punkter kan ved behov underbygges af cases.
Specielt på statistikken vil den kommunale læge fremadrettet øge samarbejdet med sundhedsfaglig udviklingskonsulent for at uddrage relevant datadokumentation. 
Retligt grundlag
Sundhedsloven og Forvaltningsloven
Handlemuligheder
Ingen bemærkninger
Vurdering
Ingen bemærkninger
Økonomiske og personalemæssige konsekvenser
Ingen bemærkninger
Konsekvenser for andre udvalg
Udmøntning af visionen for området – tæt relation til værdighedspolitikken.
Indstilling
Sundheds- og Omsorgschefen indstiller,
1.    at Sundheds- og Seniorudvalget tager orienteringen til efterretning
2.    at Sagen sendes til Ældrerådets orientering
Beslutning i Sundheds- og Seniorudvalget den 7. september 2016:
Fraværende: 
Udvalget tager orienteringen til efterretning og videresender til Ældrerådet til orientering.
Udvalget ønsker effektmålinger (som en del af opfølgningen) på de samlede indsatser, det er besluttet at investere i.
Udvalget ønsker at se et overblik over udviklingen i udgifter til aktivitetsbestemt medfinansiering (sygehusvæsenet). Gerne tilbage fra 2009 om muligt.
Beslutning i Ældrerådet den 27. september 2016:
Fraværende: 
Orienteringen taget til efterretning.

6. Forbrugsrapport pr. 31. august 2016 (O)

6.     Forbrugsrapport pr. 31. august 2016 (O)

Sagsnr.: 330-2015-97805               Dok.nr.: 330-2016-516829                                Åbent
Kompetence: Slagelse Ældreråd
Beslutningstema
Forbrugsrapport pr. 31. august 2016.
Baggrund
Forbrugsrapporter forelægges månedligt på Ældrerådets møder.
Indstilling
Formanden indstiller,
1.    at Forbrugsrapporten tages til efterretning
Beslutning i Ældrerådet den 27. september 2016:
Fraværende: 
Taget til efterretning.

7. Orientering fra formanden (O)

7.     Orientering fra formanden (O)

Sagsnr.: 330-2015-97805               Dok.nr.: 330-2016-516836                                Åbent
Kompetence: Slagelse Ældreråd
Beslutningstema
Formanden orienterer
· Folkemøde i Skælskør 10.9.2016
· Budgetforlig for år 2017
· Tema/dialogmøde angående Parkinson sygdom 6.9.2016
Indstilling
Formanden indstiller,
1.    at Orienteringen tages til efterretning
Beslutning i Ældrerådet den 27. september 2016:
Fraværende: 
Formanden orienterede fra Folkemødet i Skælskør, budgetforliget for 2017 og mødet om Parkinson.
Tillige orientering om, at Danske Ældreråd afholder temamøde om valg til Ældrerådet den 12.10.2016 i Næstved.
Medlemmer, der ønsker at deltage: Peter Lotinga, Alf Søhus, Berit Schau, Sonja Bruus, Sonja Mikkelsen, Leif Jensen
Konference med fokus på forskellighed og ulighed blandt ældre "Er det helt skævt" holdes 9.11.2016 i Vejle. Tilmelding til formanden senest den 15.10
Gør opmærksom på Demenshandleplan "Med den rette fokus".

8. Orientering fra Ældrerådets arbejdsgrupper (O)

8.     Orientering fra Ældrerådets arbejdsgrupper (O)

Sagsnr.: 330-2015-97805               Dok.nr.: 330-2016-516841                                Åbent
Kompetence: Slagelse Ældreråd
Beslutningstema
Der orienteres fra arbejdsgrupperne.
Indstilling
Formanden indstiller,
1.    at Orienteringen tages til efterretning.
Beslutning i Ældrerådet den 27. september 2016:
Fraværende: 
Ca. 150 deltog i arrangementet om "Den svære beslutning".
Den 5.10. i Teglværksparken Korsør og den 6.10. i Midgård Slagelse kl. 15:00-17:15 afholdes dialogmøde omkring aldring, den gode alderdom v/Mikkel Vass samt om synet, livskvalitet - bevare et godt syn v/speciallæge Jørgen Bruun-Jensen.
Sidst i oktober kommer nærmere information omkring planlagt tur til Fyn. Per Henckel Madsen deltager ikke. Peter Birk deltager evt. den ene dag. Endelig besked om deltagelse til Leif Jensen senest 30.10.
Nye forslag -  evt. overveje besøg på Bomi parken Amager - et selvejende plejecenter. Kunne evt. foregå den 25.10. efter Ældrerådsmødet.
Ligeledes overveje besøg i Erindringscenter i Den Gamle By i Århus.
Formanden fastslår, at der er fastlagt arrangementer for resten af året og foreslår, at yderligere arrangementer først planlægges evt. til næste år.
Alf Søhus orienterede fra møder i Busgruppen. Bl.a. om at køreplanen for "Solskinsbussen" i Skælskør ikke kan ændres med flere afgange før fra 2018.

9. Orientering fra bruger/pårørenderåd (O)

9.     Orientering fra bruger/pårørenderåd (O)

Sagsnr.: 330-2015-97805               Dok.nr.: 330-2016-516851                                Åbent
Kompetence: Slagelse Ældreråd
Beslutningstema
Observatørerne orienterer.
Indstilling
Formanden indstiller,
1.    at Orienteringen tages til efterretning.
Beslutning i Ældrerådet den 27. september 2016:
Fraværende: 
Orienteringerne taget til efterretning.

10. Orientering fra Regionsældrerådet (O)

10.   Orientering fra Regionsældrerådet (O)

Sagsnr.: 330-2015-97805               Dok.nr.: 330-2016-516856                                Åbent
Kompetence: Slagelse Ældreråd
Beslutningstema
Ældrerådets repræsentant Otto Dræbye orienterer om, hvad der er sket regionalt siden sidste møde.
Indstilling
Formanden indstiller,
1.    at Orienteringen tages til efterretning
Beslutning i Ældrerådet den 27. september 2016:
Fraværende: 
Intet at orientere om, udover det allerede udsendte.

11. Orientering fra Danske Ældreråd (O)

11.   Orientering fra Danske Ældreråd (O)

Sagsnr.: 330-2015-97805               Dok.nr.: 330-2016-516842                                Åbent
Kompetence: Slagelse Ældreråd
Beslutningstema
Der orienteres fra Danske Ældreråd.
Baggrund
Indstilling
Formanden indstiller,
1.    at Orienteringen drøftes/tages til efterretning
Beslutning i Ældrerådet den 27. september 2016:
Fraværende: 
Intet yderligere at orientere om, udover det nævnte under formandsorienteringen.

12. Pressemeddelelser (B)

12.   Pressemeddelelser (B)

Sagsnr.: 330-2015-97805               Dok.nr.: 330-2016-516861                                Åbent
Kompetence: Slagelse Ældreråd
Beslutningstema
Ældrerådet skal beslutte, hvilke sager, der ønskes fremsendt som pressemeddelelser.
Indstilling
Formanden indstiller,
1.    at Ældrerådet drøfter og beslutter sager, der skal udsendes som pressemeddelelser
Beslutning i Ældrerådet den 27. september 2016:
Fraværende: 
Intet at udsende.

13. Eventuelt (O)

13.   Eventuelt (O)

Sagsnr.: 330-2015-97805               Dok.nr.: 330-2016-516872                                Åbent
Kompetence: Slagelse Ældreråd
Beslutning i Ældrerådet den 27. september 2016:
Fraværende: 
Intet.

14. Næste møde (B)

14.   Næste møde (B)

Sagsnr.: 330-2015-97805               Dok.nr.: 330-2016-516880                                Åbent
Kompetence: Slagelse Ældreråd
Beslutningstema
Næste møde er 25. oktober – mødested Teglværksparken
Beslutning i Ældrerådet den 27. september 2016:
Fraværende: 
Taget til efterretning.