6. Budgetopfølgning 2. - samlet budgetopfølgning (B)
6.    Budgetopfølgning 2. - samlet budgetopfølgning (B)
Sagsnr.: 330-2021-27057Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Dok.nr.: 330-2021-147292Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Â Ã…bent
Beslutningstema
Alle fagudvalg har i maj behandlet Budgetopfølgning 2. for
2021 med vurdering af forventet regnskabsresultat for 2021. Økonomiudvalg og
Byråd orienteres om det samlede resultat af budgetopfølgningen for 2021, samt
træffer beslutning om de fremsendte bevillingsansøgninger.   Â
Sagens indhold
Fagudvalgene har gennemgået budget 2021 på baggrund af
forbruget opgjort pr. ultimo marts 2021 og forventninger for resten af året. I bilag
1 er budgetopfølgningen samlet beskrevet med henblik på den overordnede
rapportering.
De overordnede beløb i
budgetopfølgningen er vist i nedenstående. Opfølgningen er baseret på
korrigeret budget pr. 31 marts 2021 incl.  overførsel af mer-/mindreforbrug fra
2020.
Resultatopgørelse og finansieringsoversigt
(mio. kr.) | Oprindeligt
budget | Korrigeret
budget | Forventet
resultat | Afvigelse |
Resultatopgørelse | | | | |
Indtægter | -5.747,9 | -5.747,9 | -5.714,4 | 33,5 |
Renter m.v. | 0,7 | 0,7 | -1,8 | -2,5 |
Driftsudgifter | 5.568,2 | 5.612,4 | 5.674,6 | 62,2 |
 Heraf: serviceudgifter | 3.733,3 | 3.786,6 | 3.804,5 | 18,0 |
Øvrige driftsudgifter | 1.834,9 | 1.825,9 | 1.870,0 | 44,2 |
Anlæg | 216,5 | 369,5 | 340,7 | -28,8 |
Forsyningsvirksomhed (brugerfinansieret) | 0,0 | 0,0 | -0,1 | -0,1 |
Resultat i alt | 37,4 | 234,7 | 299,0 | 64,4 |
Finansieringsoversigt
| | | | |
Resultat
efter renter | 37,4 | 234,7 | 299,0 | 64,4 |
Optagne
lån | -88,6 | 0 | 0 | 0 |
Afdrag
på lån | 86,6 | 86,6 | 85,4 | -1,2 |
Finansforskydninger | -0,5 | 9,5 | 0,5 | -9,0 |
Ændring af kassebeholdning (+ = kasseforbrug ) | 34,9 | 330,8 | 384,9 | 54,2 |
Resultat pÃ¥ drift og anlæg Â
På nuværende tidspunkt forventes en nettoafvigelse på 64,4
mio.kr., som skyldes forventede efterreguleringer for 2020 på
tilskud/udligning på godt 34 mio.kr., samt et forventet merforbrug på
overførelsesudgifter m.m. på 44,2 mio.kr., samt merforbrug på serviceudgifter
på 18 mio.kr. På anlæg forventes til gengæld et mindreforbrug på 28,9 mio.kr.
Samlet finansiering
Oprindeligt er der budgetlagt med
et kassestræk på 34,9 mio.kr. Efter overførelser på drift og anlæg fra 2020,
forventet merforbrug på drift, samt beslutning om ikke at hjemtage lån i 2021
er det forventede kassetræk steget til 385 mio.kr.Â
Indtægter
Sanktion skatter
Kommunerne har samlet set forhøjet skatterne med 126 mio.kr.
mere end aftalt i Økonomiaftalen for 2021. overskridelsen har udløst
kollektiv/individuel sanktion. Slagelse kommune er modregnet med 432.000 kr. (kollektiv sanktion)Â Â
Kommunal Medfinansiering
På Kommunal Medfinansiering forventes en merudgift på 5,3
mio.kr. vedr. efterregulering for 2020.
Midtvejsregulering 2021 –
efterregulering af beskæftigelsestilskuddet for 2020
Grundet
COVID19 og en forventet stigning i ledigheden modtog kommunen i forbindelse med
midtvejsreguleringen for 2020 75,1 mio.kr. ekstra til forsikrede ledige.
Stigningen i ledigheden har ikke været så høj som forventet, og det er KL´s
vurdering på baggrund af kommunernes foreløbige regnskabstal, at Slagelse
kommune vil få en efterregulering på omkring 27,8 mio.kr.
Udgifter
I forhold til budgetopfølgning 1. forventes der nu på flere
omrÃ¥der merforbrug:Â
Det skal bemærkes, at det i forbindelse med Byrådets
behandling af overførelser af mindreforbrug fra 2020 til 2021 blev besluttet,
at virksomheder, som var blevet kategoriseret som centrale enheder også kan få
overført deres mindreforbrug. Endvidere kan centrale enheder søge om overførsel
– såfremt planlagte projekter/tiltag ikke kan finansieres inden for den
eksisterende budgetramme. Â
Økonomiudvalget
Der er under Økonomiudvalget en række områder med
mindreforbrug, samtidig er der også en række områder med merforbrug –netto et
forventet merforbrug pÃ¥ 3,3 mio.kr.Â
Af omrÃ¥der med merforbrug kan nævnesÂ
·       Â
Bidrag til Udbetaling Danmark bliver 3,4 mio.kr. højere end
forventet.
·       Â
Udgifter til Fælles IT forventer et merforbrug på 11,7 mio.kr.
Merforbruget modsvares af blandt andet mindreforbrug på
·       Â
Tjenestemandspensioner 2,7 mio.kr.
·       Â
Pulje afsat til CORONA-krisen 5,0 mio.kr.Â
Social- og beskæftigelsesudvalget
Der forventes på nuværende tidspunkt et samlet merforbrug på
40,2 mio.kr. – en stigning på godt 40 mio.kr. siden sidste budgetopfølgning som
især er relateret til sygedagpenge, forsikrede ledige, og fleksjob.
De væsentligste områder fremgår af nedenstående:
·       Â
Tilbud til udlændinge 7,2 mio.kr.
·       Â
Slagelse Sprogcenter -2,1 mio.kr.
·       Â
Førtidspension og Seniorpension 3,0 mio.kr.
·       Â
Sygedagpenge -35,0 mio.kr.
·       Â
Forsikrede ledige -15,8 mio.kr.
·       Â
Revalidering og fleksjob -2,0
·       Â
Arbejdsmarkedsforanstaltninger m.m.4,2 mio.kr. Â
Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser
Der forventes nu et merforbrug på 3,4 mio.kr. som
hovedsagelig relaterer sig til Specialcenter Slagelse - endvidere er der et
opmærksomhedspunkt omkring særligt dyre enkeltsager (SDE)
·       Â
Det er usikkert om det forhøjede indtægtsbudget på SDE (Særligt
dyre enkeltsager) kan realiseres fuldt ud.
·       Â
Specialcenter Slagelse forventer på nuværende tidspunkt er
merforbrug på 5,4 mio.kr i 2021.
Kultur- og Fritidsudvalget   Â
Området forventer et merforbrug på 1,3 mio.kr. – som blandt
andet kan henføres til CORONA og drift af svømmehallerne, samtidig varslets der
om ansøgning om overførsel af mindreforbrug fra 2020 på omkring 2,0 mio.kr.
Erhvervs- og Teknikudvalget
Der forventes et merforbrug på 12,6 mio.kr. som blandt andet
kan henføres til vintervedligeholdelse på 7 mio.kr. og vejbidrag 2,8 mio.kr.
Endvidere søges om overførelse af mindreforbrug fra 2020 på 3,5 mio.kr.
Forebyggelses- og SeniorudvalgetÂ
Der forventes nu et merforbrug på 5,6 mio.kr. relateret til
Hjemmesygeplejen og levering af flere ydelser efter sundhedsloven.  Â
Børne- og Ungeudvalget
Her forventes et samlet mindreforbrug på 3,9 mio.kr.
Mindreforbruget er sammensat således:
·       Â
Skoler 8,2 mio.kr.
·       Â
Dagtilbud 5,9 mio.kr.
·       Â
Forberedende grunduddannelse (FGU) - ingen afvigelse
·       Â
Børn og Familie -9,4 mio.kr.
·       Â
Sundhedspleje og Tandpleje -0,8 mio.kr.
Der tages dog ligesom i Udvalget for Specialiserede
Borgerindsatser forbehold for, hvorvidt det forhøjede indtægtsbudget på Særligt
dyre enkeltsager (SDE) kan realiseres fuldt ud.
Anlæg
Alle anlægsprojekter er til denne
budgetopfølgning gennemgået med henblik på, at de afsatte anlægsbudgetter
afspejler de forventede udgifter i 2021 og overslagsår. Der er foretaget en
redisponering af de afsatte anlægsbudgetter for 2021-2025 (bilag 2).
Der forventes efter redisponering
afholdt 340 mio.kr. på igangværende anlægsprojekter, mens 28,8 mio.kr. af den
nuværende anlægsramme ikke kan anvendes inden udgangen af 2021.
Der søges samtidig om, at
anlægsprojekterne �udisponeret pulje� i 2021-2024 og �Samling af
administrationenâ€� nulstilles. Â
Udvikling i langfristet
gæld
Kommunens samlede langfristet
gæld forventes, at falde med godt 110 mio.kr. fra 1,618 mia.kr. til 1,508
mia.kr. – en væsentlig årsag til faldet skyldes Byrådets beslutning om, at udskyde
budgetlagt låntagning i 2021 på godt 88 mio.kr. til 2022.
Udvikling i likviditet
Den gennemsnitlige
kassebeholdning er steget fra 441 mio.kr. ved starten af 2021 til 453 mio.kr.
ultimo april 2021.
Med udgangspunkt i forventet
resultat og et kassetræk på omkring 385 mio.kr. vil den gennemsnitlige
kassebeholdningen falde til omkring 337 mio.kr. ved Ã¥rets udgang.     Â
Forbrugsprocenter
Forbrugsprocenter på
serviceudgifter ifht. vedtaget budget ligger ultimo april under både 2019 og
2020, hvilket indikerer at det vedtagene budget holder.
Forbrugsprocent
ifht. vedtaget budget
 | Januar | Februar | Marts | April |
2019 | 7,8 | 17,1 | 26,2 | 34,3 |
2020 | 8,8 | 17,0 | 25,4 | 33,9 |
2021 | 8,8 | 16,9 | 25,1 | 33,4 |
Forbrugsprocenten ifht. korrigeret
budget indikerer et forbrug, som vil ligge mellem 96,3% og 97, 2 af det
korrigeret budget.Â
Forbrugsprocent
ifht. korrigeret
 |  | Januar | Februar | Marts | April |
2019 | 7,5 | 16,6 | 25,3 | 33,1 | Â |
2020 | 8,5 | 16,4 | 24,7 | 32,9 | Â |
2021 | 8,7 | 16,6 | 24,8 | 33,0 | Â |
Serviceramme
Servicerammen er i det vedtagne budget fastsat til 3.733,3
mio.kr. Med udgangspunkt i budgetopfølgning 2. forventes et forbrug på
serviceudgifter på 3.804,5 mio.kr. svarende til en budgetlagt overskridelse af
servicerammen på 71,2 mio.kr.
Hvis udgangspunktet er nuværende forbrugsprocenter tyder det
dog ikke på, at servicerammen vil blive overskredet.
Retligt grundlag
Kommunalbestyrelsen skal jf.
styrelseslovens § 42 stk. 7 fastsætte og beskrive regler for, hvordan kommunens
kasse- og regnskabsvæsen skal indrettes.
I Regler for Økonomistyring og Ledelsestilsyn for Slagelse
Kommune har Byrådet fastsat regler om, at der gennemføres 4 årlige
budgetopfølgninger: primo året samt pr. ult. marts, juni, og september.
Budgetopfølgningerne forelægges fagudvalg, og efterfølgende samlet til
Økonomiudvalget og Byrådet
Handlemuligheder
Ansøgning om
tillægsbevillinger
I forbindelse med fagudvalgenes behandling af
budgetopfølgning 2. er der fremsendt følgende ønsker omkring tillægsbevillinger
og budgetomplaceringer.
(Der udarbejdes dog ikke
handleplaner på merforbrug opstået, som følge af manglende oveførelse fra 2020
og som søges finansieret til budgetopfølgning 3. eller 4.)Â
Økonomiudvalget og Byrådet kan vælge imellem følgende
muligheder:Â
A: Nedenstående ansøgninger om tillægsbevillinger og
budgetomplaceringer godkendes.
B: Nedenstående ansøgninger om tillægsbevillinger og
budgetomplaceringer drøftes med henblik på, hvorvidt finansieringen kan ske
inden for egen budgetramme.Â
·       Â
Økonomiudvalget søger om følgende bevillinger:
o  Â
Udisponeret anlægspulje nulstilles i 2021-2024 – nettovirkning
for alle år udgør 0,65 mio. kr.
o  Â
Anlægsprojekt �Samling af Administrationen� er ikke længere
aktuelt og nulstilles i 2022 og 2023 med 48,0 mio.kr., samtidig nulstilles
indlagt lÃ¥nefinansiering pÃ¥ -48 mio.kr.Â
o  Â
For at få retvisende anlægsbudgetter er der alle anlægsbudgetter
med henblik på, at budgetter tilpasses forventet forbrug i 2021 og overslagsår.
(bilag 2)
o  Â
Der budgetomplaceres 5,5 mio.kr. vedr. anlægsprojekt �Stamvej
Mælkevejenâ€� til ETU.Â
o  Â
Der budgetomplaceres 0,5 mio.kr. til Plejecentret Lûtzensvej til
dækning af merudgifter til rengøring ifb. med COVID19 – finansieres af
Hjælpepakken.     (Beløb indgår også som en del
af handleplan i punkt 7.a.)
·       Â
Social- og Beskæftigelsesudvalget
o Â
Ifb. med prøvehandlinger er der behov for at tilpasse
budgetrammer pÃ¥ korrekte udvalg og udgiftstyperÂ
·       Â
Miljø-, Plan- og Landdistriktsudvalget
o Â
Manglende overførelse af mindreforbrug fra 2020 vedr. BNBO midler
og enheden Plan og byggesager i alt 1,711 mio.kr.Â
·       Â
Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser
o Â
Justering af udgifts- og indtægtsrammer på Rusmiddelcentret – så
budgetrammerne afspejler den faktiske aktivitet
·       Â
Kultur- og Fritidsudvalget
o  Â
Manglende overførelse af mindreforbrug fra 2020 vedr. Biblioteket
·       Â
Erhvervs- og Teknikudvalget på 1,0 mio. kr.
o  Â
Budgetomplacering af budget til BUU ifb. med leje af pavillon til
autisme klasse pÃ¥ Stillinge skoleÂ
o  Â
Omplacering af anlægsbudget på 2,0 mio. kr. fra Storebælts
Udstillingscenter til Kulturfærgen Broen
o  Â
Manglende overførelse af mindreforbrug fra 2020 vedr.
Entreprenørservice og Slagelse Erhvervscenter på i alt 3,5 mio.kr.
·       Â
Forebyggelses- og Seniorudvalget
o  Â
Ansøgning om tillægsbevilling på 2,1 mio.kr. til finansiering af
handleplaner på plejecentre for at undgå besparelser på personale.
o  Â
Manglende overførelse af mindreforbrug fra 2020 vedr. på
Sundhedstilbud på 2,4 mio.kr.
·       Â
Børne- og UngeudvalgetÂ
o  Â
I forbindelse med budget 2021-2024 blev anlægsramme på
anlægsprojekt Daginstitutionen Ndr Ringgade reduceret med 0,5 mio.kr. for
meget.
o  Â
Udgifts- og indtægtsbevilling som følge af tilskud fra puljen
â€�Generelt løft af folkeskolenâ€� pÃ¥ 5 mio.kr. Â
o  Â
Partnerskabsaftale Skole- og dagtilbudsområdet – hjælpepakke
kulturomrÃ¥det 0,5 mio.kr.Â
o  Â
Udgifts- og indtægtsbevilling som følge af tilskud fra puljen
�Styrkelse af faglighed og trivsel på skoleområdet� på 2,2 mio.kr.
o  Â
Budgetomplacering af budget til USB ifb. Rosenkilde skole - i alt
42.000 kr.
o  Â
Manglende overførelse af mindreforbrug fra 2020 vedr. på
Sundhedstjenesten, Tandplejen og PUI - i alt 6,6 mio.kr.Â
o  Â
Justering af udgifts- og indtægtsrammer på Dagtilbud vedr. Pulje
til �Bedre normeringer i dagtilbud� – så budgetrammerne afspejler den faktiske
aktivitet og udgifterne dermed kan indregnes i forældrebetalingenÂ
 Handleplaner
Hvis der forventes et merforbrug på mere end 5 % af
korrigeret udgiftsbudget eller 1. mio.kr. skal virksomheder/enheder udarbejde
handleplaner med henblik på at afvikle merforbruget. Igangværende handleplaner
fremgår af bilag 1. afsnit 6.
Økonomiudvalget og Byrådet kan vælge imellem følgende
muligheder:
A: Tage orientering om handleplaner til orientering
B: Drøfte orienteringen og evt. bede om yderligere
uddybning/forklaringer Â
Der er for øjeblikket 5 virksomheder/enheder med væsentlige driftsudfordringer:
·        Â
Udvalget for specialiserede Borgerindsatser følger udviklingen på
Specialcenter Slagelse nøje. På nuværende tidspunkt forventes et
merforbrug pÃ¥ 5,4 mio.kr. i 2021 Â
·       Â
Social- og Beskæftigelsesudvalget har ikke godkendt forslag til
handleplan med forventet merforbrug på 2,1 mio.kr. på Slagelse Sprogcenter, og
har bedt om ny sag og handleplan – herunder målsætning for at have et
sprogcenter.
·       Â
Forebyggelse- og seniorudvalget har ikke godkendt de 2 handleplaner
på plejecentrene. Men i stedet søgt tillægsbevilling på 2,154 mio.kr. til
finansiering af forventet merforbrug, så nuværende serviceniveau kan
fastholdes.
·       Â
Børne- og ungeudvalget har ikke godkendt den forelagte handleplan
på det særlige børne- og ungeområde, og bedt om ny handleplan med fokus på
omstillingsmuligheder i et investeringsperspektiv, hvor børn og familiers behov
er i fokus.
Vurdering
Det er Stab for Økonomi og Digitaliserings vurdering, at der
frem mod budgetopfølgning 3. skal arbejdes på, at kvalificere fagudvalgenes afrapporterede
forventninger yderligere.
Der er forskellige forhold som indikerer behov for en mere
dybdegående gennemgang - f.eks. tyder de nuværende forbrugsprocenter på et
lavere udgiftsniveau end afrapporteret. Et lavere udgiftsniveau vil have
positiv indvirkning på både resultat og likviditet.
Endvidere er der indikationer på, at fremdriften på
anlægsprojekterne har været for optimistisk, da det nu begynder at blive svært
at skaffe håndværkere og materialer. Frem mod budgetopfølgning 3. vil der blive
foretaget en fornyet gennemgang af anlægsprojekter med henblik et mere
realistisk forbrug og tilpasning af anlægsbudgetter.
Der er dog fortsat et opmærksomhedspunkt omkring særligt
dyre enkeltsager (SDE), hvor der grundet nye kriterier til budget 2021 blev
indarbejdet en ekstra indtægt på -28,5 mio.kr. På nuværende tidspunkt er det
svært at komme et bud på, hvor meget ændringen giver i merindtægter.
Der er fortsat usikkerhed omkring de økonomiske konsekvenser
af COVID19 i relation til udviklingen i beskæftigelse herunder
midtvejsregulering for 2021, samt evt. kompensation for COVID19 relaterede
udgifter.    Â
Det forventes, at ovenstående forhold vil blive afklaret i
forbindelse med forhandlingerne af Økonomiaftalen for 2022.Â
Økonomiske og personalemæssige
konsekvenser
I hele 1.000 kr. | Politik- område | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |
Bevillingsønske
drift | Â | Â | | | Â |
1. e Merudgifter til rengøring finansieret af Hjælpepakke | ØU FSU | -500 500 |  |  |  |
2.a
Prøvehandlinger | SBU 2.1(service) SBU 2.1 (overfør.) ØU 1.2 (service) | -408 268 140  |  |  |  |
3.a
Manglende overførelse af mindreforbrug fra 2020 | MPL 3.2. | 1.711 |  |  |  |
4.a Justering af
budgetrammer Rusmiddelcentret | USB 4.1 | 3.279 -3.279 | 3.337 -3.337 | 3.337 -3.337 | 3.337 -3.337 |
5.a Manglende overførelse af mindreforbrug fra 2020 | KFU | 1.031 |  |  |  |
6.a
Budgetomplacering pavillon | ETU BUU | -127 127 | -65 65 | -65 65 | -65 65 |
6.C Manglende overførelse af mindreforbrug fra 2020 | ETU | 3.534 |  |  |  |
7.a Ansøgning om
tillægsbevilling til Plejecentre med handleplaner | FSU | 2.154 |  |  |  |
7.b Manglende overførelse af mindreforbrug fra 2020 | FSU | 2.388 |  |  |  |
8.b Puljemidler
�Generelt løft af folkeskolen� | BUU BUU | 5.045 -5.045 |  |  |  |
8.c
Partnerskabsaftale -Lokal hjælpepakke kultur | BUU | 500 |  |  |  |
8.d Puljemidler
�Styrkelse af faglighed og trivsel i folkeskolen� | BUU | 2.234 -2.234 |  |  |  |
8.e
Budgetomplacering til Rosenkilde skole | BUU USB | -42 42 | Â | Â | Â |
8.f Manglende overførelse af mindreforbrug fra 2020 | BUU | 6.625 |  |  |  |
8.g Tilpasning
af budgetrammer pulje �Bedre normeringer i dagtilbud� | BUU | 9.646 -9.646 | 11.809 -11.809 | 15.670 -15.670 | 19.342 -19.342 |
Bevillingsønske
anlæg |  |  |  |  |  |
1.a Udisponeret pulje ** |  ØU 1.3 | 59.395 | -22.000 | -15.000 | -22.395 |
1.b Samling administrationen |  ØU 1.2 |  | -25.000 | -23.000 |  |
11.c Anlægsjustering*** |  Se bilag 2. | -93.024 | 19.179 | 32.406 | 41.434 |
1.d Anlægsbudget til
anlægsprojekt Mælkevejen flyttes til ETU | ETU ØU | 5.500 -5.500 |  |  |  |
6.b Omplacering af anlægsbudget
til �Kulturfærgen Broen� | ETU ØU | -2.000 2.000 |  |  |  |
8.a Budget til anlægsprojekt
daginstitution Nrd. Ringgade | BUU | 500 | Â | Â | Â |
Finansiering | Â | Â | Â | Â | Â |
Afsat
lånefinansiering |  |  | 25.000 | 23.000 |  |
Kassen | Â | 15.186 | 2.821 | -17.406 | -19.039 |
*Positive tal styrker kassen
** af afsat beløb i 2024 skal
-0, 650 mio.kr. afsættes i 2025
*** af afsat bebeløb i 2024
skal 11,7 mio.kr. vedr. anlægsprojekt �Renovering svømmehaler � placeres i 2025
Tværgående
konsekvenser
Tilpasning af anlægsrammerne jf. bilag 2. vil ændre
fagudvalgenes anlægsrammer til budget 2021, samt anlægsrammer for budgetforslag
2022-2025Â Â
Indstilling
Økonomi- og
Digitaliseringschefen indstiller,
·       Â
at Budgetopfølgning 2. tages til efterretning
·       Â
at Bevillinger og omplaceringer drøftes og godkendes jf. sagens
pkt. 1.a til 8.g
·       Â
at Bevillinger jf. pkt. 1a.til 8.g styrker kassen med 15.2
mio.kr. i 2021, samt at bevillinger med virkning i overslagsår indarbejdes i
budgetforslag for 2022-2025
·       Â
at Handleplaner drøftes og tages til efterretningÂ
·       Â
at Forebyggelses- og Seniorudvalget ansøgning om finansiering af
forventet merforbrug på udvalgets plejecentre på 2,154 mio.kr. drøftes
(pkt.7.a)Â
·       Â
At Justering af anlægsrammer jf. bilag 2. godkendes og
indarbejdes i 2021, samt budgetforslag for 2022 -2025
Bilag
330-2021-174754 | Bilag 1. Samlet budgetopfølgning 2. til ØU og BY |
330-2021-174129 | Bilag 2. Anlægsprojekter - Redisponering af
anlægsbudgetter 2021-2025 |
Beslutning i Økonomiudvalget
den 25. maj 2021:
Fraværende:Â
At 1 til 6 oversendes til Byrådets behandling.
Jørgen Grüner (F) fandt at behovet for opbremsning på
anlægssiden er så gennemgribende at der bør indkaldes til særskilt forhandling
blandt Byrådets parter herom.