Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser (2018-2021) – Referat – 26. marts 2018



1. Valg af formand (B)

1.     Valg af formand (B)

Sagsnr.: 330-2018-20097               Dok.nr.: 330-2018-189647                                          Åbent
Kompetence: Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser
Beslutningstema
Valg af formand.
Baggrund
Det har været praksis i Slagelse Kommune, at de stående udvalg vælger deres formænd så hurtigt som muligt, efter byrådet har udpeget medlemmer til udvalget. Udvalget vælger sin formand blandt udvalgets medlemmer.
Retligt grundlag
Styrelsesloven §22
Handlemuligheder
Udvalget kan vælge at udsætte valg af formand til udvalgets første ordinære møde.
Indstilling
Det indstilles,
1.    at Udvalget vælger en formand.
Beslutning i Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser den 26. marts 2018:
Fraværende: 
Steen Olsen (A) blev valgt som formand.
Christopher Trung (V), Palle Kristiansen (O) og Cecilie Geiker (V) stemte imod med henvisning til den rejste ankesag, jf. byrådsmødet den 26. marts 2018, punkt 2.

2. Valg af næstformand (B)

2.     Valg af næstformand (B)

Sagsnr.: 330-2018-20097               Dok.nr.: 330-2018-189673                                          Åbent
Kompetence: Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser
Beslutningstema
Valg af næstformand.
Baggrund
I forbindelse med Byrådets konstituerende møde den 11. december 2017 er det aftalt, at der skal udpeges næstformænd for de stående udvalg.
Der er ikke et lovgivningsmæssigt krav om, at der skal være en næstformand for et stående udvalg. Udvalget vælger sin næstformand blandt udvalgets medlemmer. Næstformanden vælges ved en flertalsafstemning. Udvalget kan på et udvalgsmøde vælge ny næstformand, hvis der er flertal for det.
Retligt grundlag
Styrelsesloven § 22.
Handlemuligheder
Udvalget kan vælge at udsætte valg af næstformand til udvalgets første ordinære møde.
Indstilling
Det indstilles,
1.    at Udvalget vælger en næstformand.
Beslutning i Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser den 26. marts 2018:
Fraværende: 
Sofie Janning (A) blev valgt som næstformand.
Christopher Trung (V), Palle Kristiansen (O) og Cecilie Geiker (V) stemte imod med henvisning til den rejste ankesag, jf. byrådsmødet den 26. marts 2018, punkt 2.

3. Tidspunkt for udvalgets første ordinære møde (B)

3.     Tidspunkt for udvalgets første ordinære møde (B)

Sagsnr.: 330-2018-20097               Dok.nr.: 330-2018-189694                                          Åbent
Kompetence: Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser
Beslutningstema
Udvalget skal beslutte tid og sted for udvalgets første ordinære møde efter den 26. marts 2018
Baggrund
Udvalget skal træffe beslutning om tid og sted for det første udvalgsmøde efter omkonstituering den 26. marts 2018. Byrådet har godkendt den overordnede plan for afvikling af Byrådsmøder og møder i stående udvalg. Udvalgsmøderne skal afholdes i første hele uge i hver måned.
Retligt grundlag
Styrelsesloven §§ 20.
Indstilling
Det indstilles,
1. at udvalget beslutter tidspunkt og sted for udvalgets første ordinære møde.
Beslutning i Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser den 26. marts 2018:
Fraværende: 
1. møde er onsdag den 11. april, kl 15.30 på Kobæk Strand.
Derudover afholdes 16-16 møde den 10.-11. april som planlagt på Kobæk Strand.