Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser (2018-2021) – Referat – 6. marts 2019



1. Godkendelse af dagsorden (B)

1.     Godkendelse af dagsorden (B)

Sagsnr.: 330-2017-93238               Dok.nr.: 330-2018-662841                                          Åbent
Kompetence: Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser
Beslutningstema
Godkendelse af dagsorden.
Indstilling
Handicap- og Psykiatrichefen indstiller,
1.    at dagsorden godkendes.
Beslutning i Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser den 6. marts 2019:
Fraværende:  Jørgen Andersen (A), Jørn-Ole Didriksen (V)
Godkendt.
Udvalgets medlemmer kan, hvis der mangler præciserende materiale til dagsordenen, henvende sig til formanden.

2. Igangværende sager (O)

2.     Igangværende sager (O)

Sagsnr.: 330-2018-31830               Dok.nr.: 330-2018-663067                                          Åbent
Kompetence: Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser
Beslutningstema
Udvalget orienteres om igangværende sager.
Indstilling
Handicap- og Psykiatrichefen indstiller,
1.    at orienteringen tages til efterretning.
Beslutning i Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser den 6. marts 2019:
Fraværende:  Jørgen Andersen (A)
Orienteringen blev taget til efterretning.

3. Orientering (O)

3.     Orientering (O)

Sagsnr.: 330-2018-3623                 Dok.nr.: 330-2019-39735                                            Åbent
Kompetence: Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser
1.    Møde vedr. ejendomsansvarlig/ejendomsstand
2.    Statusorientering vedr. Temaanalysen i forhold til overgangen fra børne- til voksenområdet
3.    KL's Social- og Sundhedspolitiske Forum afholdes den 9.-10. maj 2019 i Aalborg Kongres & Kultur Center. Temaer ved konferencen vedlægges her
Indstilling
Handicap- og Psykiatrichefen indstiller,
1.    at orienteringen tages til efterretning
Beslutning i Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser den 6. marts 2019:
Fraværende:  Jørgen Andersen (A)
Orienteringen blev taget til efterretning.

4. Etablering af 6-8 fritliggende skæve boliger (D)

4.     Etablering af 6-8 fritliggende skæve boliger (D)

Sagsnr.: 330-2017-10197               Dok.nr.: 330-2019-72177                                            Åbent
Kompetence: Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser
Beslutningstema
Baggrund
Udvalget er i gang med en drøftelse omkring etablering af skæve boliger. Udvalget drøftede senest skæve boliger på mødet i den 6. februar 2019, hvor det blev besluttet genoptage sagen på det kommende udvalgsmøde med henblik på lokalplaner og arealer.
Administrationen giver en status på processen. Fra Administrationen deltager Moritz Faloota fra Planafdelingen.
Retligt grundlag
·         Etablering af boliger til særligt udsatte grupper fremgår af Lov om Almene boliger § 5a.
·         Aftale om udlejning og anvisning af boligerne jf. bekendtgørelse nr. 138 af 17. februar 2009 § 11.
·         Kommunal garanti for lånefinansieringen fremgår af Lov om Almene boliger § 127.
·         Økonomisk støtte på op til 400.000 kr. pr. bolig fremgår af Lov om Almene boliger § 149a.
·         Den sociale støtte, herunder Bo-støttemetoder efter Housing First princippet ydes med hjemmel i Servicelovens § 85.
Handlemuligheder
Udvalget kan drøfte den videre proces for etablering af skæve boliger. Her henvises til budget notatets punkt: 52 I.
Vurdering
Ingen bemærkninger.
Økonomiske og personalemæssige konsekvenser
Ingen bemærkninger.
Konsekvenser for andre udvalg
Afhængigt af de løsninger som Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser peger på vil der være behov for at inddrage Miljø- Plan- og Landdistriktsudvalget vedr. planforhold og Erhvervs- og Teknikudvalget vedr. arealer eller bygninger.
Indstilling
Handicap og Psykiatrichefen indstiller,
1.    at Udvalget drøfter den videre proces for etablering af skæve boliger.
Beslutning i Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser den 6. marts 2019:
Fraværende:  Jørgen Andersen (A)
Udvalget fulgte indstillingen.
Punktet ønskes genoptaget på udvalgets møde i maj for at undersøge yderligere placeringer i byerne.

5. Anvendelsesmuligheder for almene boliger(D)

5.     Anvendelsesmuligheder for almene boliger(D)

Sagsnr.: 330-2016-42366               Dok.nr.: 330-2019-76960                                            Åbent
Kompetence: Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser
Beslutningstema
Udvalget skal drøfte forskellige anvendelsesmuligheder for almene boliger.
Baggrund
Udvalget har ønsket en drøftelse af forskellige anvendelsesmuligheder for almene boliger.
På mødet deltager Karsten Kryger fra Vestsjællands Amts Boligselskab(VAB) samt Jonna Andersen og Anders Martin Jensen fra Center for Handicap og Psykiatri.
Indstilling
Handicap og Psykiatrichefen indstiller,
1.    at udvalget drøfter samarbejde med Vestsjællands Amts Boligselskab omkring fremtidige anvendelsesmuligheder for almene boliger.
Beslutning i Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser den 6. marts 2019:
Fraværende:  Jørgen Andersen (A)
Udvalget drøftede samarbejde med VAB omkring ommærkning af boligerne på Aarhusvej fra ældre | og handicap boliger til familieboliger.  VAB stiller sig positiv overfor ommærkningen. Ommærkningen kræver udarbejdelse af et nyt aftaledokument mellem parterne i forhold til anvisningsretten. Administrationen og VAB arbejder videre med processen.

6. Orientering om Socialt Frikort (O)

6.     Orientering om Socialt Frikort (O)

Sagsnr.: 330-2019-4418                 Dok.nr.: 330-2019-76880                                            Åbent
Kompetence: Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser (O)
Beslutningstema
Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser orienteres om status på kommunens arbejde med implementeringen af Lov om forsøg med Socialt Frikort.
Baggrund
Udvalget blev på sit møde d. 6. februar 2019 orienteret om forsøgsordningen med Socialt Frikort, hvorefter socialt udsatte borgere kan blive visiteret til socialt frikort. Frikortet skal give udsatte borgere mulighed for at tjene op til 20.000 kr. skattefrit pr. kalenderår ved ordinært ustøttet arbejde for virksomheder, offentlige myndigheder m.v. uden at indtægten fradrages i forsørgelsesydelser eller andre indkomstafhængige offentlige ydelser.
Der er nedsat en tværgående arbejdsgruppe bestående af medarbejdere fra Jobcenter, Center for Handicap og Psykiatri og Rådgivning og Udbetaling der har til opgave at sikre implementering af forsøgsordningen.
Teamleder Jonna Andersen Center for Handicap og Psykiatri giver på mødet en status over arbejdsgruppens arbejde.
Retligt grundlag
Lov om forsøg med Socialt Frikort. Lov om Social Service afsnit V. Aktivlovens § 11.
Handlemuligheder
Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser kan tage orienteringen til efterretning, eller bede om yderligere oplysninger.
Vurdering
Ingen bemærkninger.
Økonomiske og personalemæssige konsekvenser
Ingen bemærkninger.
Konsekvenser for andre udvalg
Social- og beskæftigelsesudvalget havde et orienteringspunkt på om Socialt Frikort på sit møde d. 4. februar 2019. Punktet blev udsat.
Indstilling
Handicap og Psykiatrichefen indstiller,
1.    at Orienteringen tages til efterretning.
Beslutning i Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser den 6. marts 2019:
Fraværende:  Jørgen Andersen (A)
Udvalget tog orienteringen til efterretning.
Udvalget følger udviklingen og får en evaluering af ordningen på udvalgets junimøde.

7. Budgetproces (D)

7.     Budgetproces (D)

Sagsnr.: 330-2019-12140               Dok.nr.: 330-2019-82648                                            Åbent
Kompetence: Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser
Beslutningstema
Udvalget drøfter initiativer, proces og tidsplan for at arbejde med budgetgrundlag og effektiv
udmøntning af vedtagne budgetrammer.
Baggrund
Økonomiudvalget har i sit møde den 18. februar 2019 drøftet oplæg til rammer og proces for udarbejdelse af Budget 2020-2023, som med få bemærkninger og suppleringer vil udgøre det endelige grundlag for beslutningssag i marts. Udvalgene ønskes hurtigst muligt at påbegynde denne proces, således, at der kan afsættes den fornødne tid til inddragelsen i processen.
Den politiske proces indeholder en række aktiviteter i fagudvalgene med henblik på afklaring af budgetgrundlag og sikring af effektiv udmøntning af de vedtagne budgetter. Et af elementerne heri er, at fagudvalgene i marts-juni indgår i dialog med brugere og MED-udvalg om opgaveløsning og effekt m.v. Det sker med henblik på at sikre den bedst mulige anvendelse af de ressourcer, som udvalget disponerer over og opfyldelse af de politiske mål for indsatserne. Heri indgår samtidig, at grundlaget fra den løbende budgetopfølgning indgår i prioriteringen for de kommende budgetår.
Retligt grundlag
Den kommunale Styrelseslov samt Bekendtgørelse om kommunernes budgetlægning, regnskab m.v. fastlægger det retlige grundlag for budgetlægningen. Økonomiudvalget skal senest
den 15. september 2019 udarbejde budgetforslag til Byrådet.
Handlemuligheder
Ingen bemærkninger.
Vurdering
Ingen bemærkninger.
Økonomiske og personalemæssige konsekvenser
Ingen bemærkninger
Konsekvenser for andre udvalg
Ingen bemærkninger.
Indstilling
Handicap- og Psykiatrichefen indstiller,
1.    at Udvalget drøfter initiativer, proces og tidsplan for videre behandling.
Beslutning i Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser den 6. marts 2019:
Fraværende:  Jørgen Andersen (A)
Udvalget fulgte indstillingen.
Udvalget holder dialogmøde d. 27. marts 2019 med brugere, pårørende og MED-udvalg samt løbende med Rådene.

8. Foreløbigt regnskabsresultat 2018 og overførsel til 2019 (B)

8.     Foreløbigt regnskabsresultat 2018 og overførsel til 2019 (B)

Sagsnr.: 330-2019-11160               Dok.nr.: 330-2019-62533                                            Åbent
Kompetence:
Beslutningstema
Udvalget orienteres om foreløbigt regnskabsresultat for 2018. Desuden skal udvalget indstille til Økonomiudvalg og Byråd vedr. overførsel af mindre-/merforbrug på drift og anlæg til 2019.
Baggrund
Der foreligger foreløbigt regnskabsresultat 2018 for drift og anlæg. Resultat på drift fremgår af bilag 1 og er fordelt på udgiftstyper samt resultat pr. enhed/virksomhed. Resultat på anlæg fremgår af bilag 2 og er fordelt på de enkelte projekter.
Overførsel af mer-/mindreforbrug fra 2018 til 2019 tager udgangspunkt i ”Regler for Økonomistyring og Ledelsestilsyn for Slagelse Kommune”, som er godkendt af Byrådet den 29. marts 2016 med ændring vedr. overførsel af mindreforbrug. Heraf fremgår at:
·         For Budgetramme 1 (serviceudgifter og særligt dyre enkeltsager) overføres mer-/mindreforbrug mellem regnskabsårene. For merforbrug over 100.000 kr. udarbejdes handleplan til den efterfølgende budgetopfølgning, der viser plan for afvikling af merforbruget inden for 2 år.
·         For Budgetramme 2 (overførselsudgifter, forsikrede ledige, aktivitetsbestemt medfinansiering) overføres mer-/mindreforbrug ikke mellem regnskabsårene.
·         For Budgetramme 3 (anlæg) overfører virksomheder og Centre mer-/mindreforbrug mellem regnskabsårene, idet uforbrugte rådighedsbeløb overføres fuldt ud.
·         For det brugerfinansierede område og ældreboliger overføres over-/underskud via status og derfor sker der ikke overførsel af drifts- og anlægsbevillinger
Afvigelse fra disse hovedprincipper skal godkendes i Økonomiudvalget og Byråd.
Økonomiudvalget behandler på møde d. 18. marts 2019 de enkelte fagudvalgs anbefalinger med henblik på indstilling i samlet sag til Byrådet den 25. marts 2019.
A.   Regnskabsresultat, drift
Regnskabsresultatet for 2018 viser for drift et samlet forbrug på 405,2 mio. kr.
Ved Budgetopfølgning 4 for 2018, som blev godkendt i november 2018, var det forventede regnskab anslået til 418,8 mio. kr.
Resultatet fordeler sig således:
Regnskabsresultat, drift

Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser

Mio. kr.
Korrigeret budget
2018
Regnskab 2018
Afvigelse
(- = mer-
forbrug)
4.1 Handicap og Psykiatri
 
 
 
Serviceudgifter
420,1
410,8
9,3
Overførselsudgifter
3,3
3,4
-0,1
Særligt dyre enkeltsager
-6,9
-8,9
2,0
Total
416,5
405,2
11,2
Mindreforbruget på 11,2 mio. kr. fordeler sig på nedenstående hovedområder:
Myndighed for Handicap og Psykiatri:                   2,9 mio. kr.
Myndighed for Rusmiddel:                                  0,5 mio. kr.
Overførselsudgifter:                                           -0,1 mio. kr.
Virksomheder:                                                    7,4 mio. kr.
Øvrige tværgående enheder:                              0,5 mio. kr.
I alt:                                                                  11,2 mio. kr.
Mindreforbruget i Myndighed for Handicap og Psykiatri skyldes primært periodeforskydninger samt en stigning på refusionen for Særligt dyre enkeltsager.
Mindreforbruget i Myndighed for Rusmiddel skyldes primært at der er bevilliget færre døgnophold end forventet, og at flere bevilligede ophold er blevet afbrudt før tid.
For virksomhederne skyldes mindreforbruget primært en generel tilbageholdenhed, vakante stillinger ifm. omstruktureringer, højere indtægtsdækket virksomhedsaktivitet samt projekter med mindreforbrug der løber over flere år.
Autisme Center Vestsjælland (ACV) forventede at komme ud med et merforbrug på ca. 3 mio. kr. (godkendt handleplan for 2018/19). Resultatmæssigt er der sket en forbedring med et samlet merforbrug på 1,1 mio. kr. Dette skyldes primært en revisitation af dyre enkeltsager samt lukningen af ACV´s efterskoletilbud.
For øvrige tværgående enheder skyldes mindreforbruget primært et mindreforbrug på PAU-elever.
B.   Overførsel af mer-/mindreforbrug, drift (bilag 1)
Nedenstående tabel viser, hvordan overførsler på drift (Budgetramme 1) overordnet fordeler sig på udvalgets politikområder.
Overførsel af mer-/mindreforbrug, drift

Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser

Mio. kr.
Overført
fra 2017
til 2018
Overføres
fra 2018
til 2019
Tilføres
kassen
4.1 Handicap og Psykiatri
-2,4
11,3
0,0
Bilag 1 viser for hver virksomhed og center overførsler i henhold til ”Regler for Økonomistyring og Ledelsestilsyn for Slagelse Kommune”.
C.    Overførsel anlæg (bilag 2)
Regnskabsresultatet for 2018 viser for anlæg samlet uforbrugte rådighedsbeløb på 0,3 mio. kr.
Ved Budgetopfølgning 4 for 2018 forventedes uforbrugt rådighedsbeløb på 0,7 mio. kr.
Nedenstående tabel viser hvordan overførsler på anlæg overordnet fordeler sig på udvalgets politikområder. En mere detaljeret oversigt kan ses i bilag 2.
Overførsel af uforbrugte rådighedsbeløb, anlæg

Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser

Mio. kr.
Overføres
fra 2018
til 2019
4.1 Handicap og Psykiatri
0,3
Der mangler et afsluttende anlægsregnskab som forventes færdigt medio 2019 med enkelte afsluttende udgifter, herunder bla. revision af anlægsregnskabet.
Retligt grundlag
Kommunalbestyrelsen skal jf. styrelseslovens § 42 stk. 7 fastsætte og beskrive regler for, hvordan kommunens kasse- og regnskabsvæsen skal indrettes.
Reglerne for overførselsadgang af drift og anlæg fremgår af ”Regler for Økonomistyring og Ledelsestilsyn for Slagelse Kommune” afsnit 1.3.
Handlemuligheder
Udvalget kan godkende indstilling fra administrationen vedr. overførsel af mer-/mindreforbrug for drift og anlæg eller udvalget kan for specifikke områder anbefale Økonomiudvalg og Byrådet, at der gives dispensationer for de nævnte hovedprincipper.
Vurdering
Administrationen anbefaler at kommunens styringsregler følges, og der overføres uforbrugte budgetrammer fra 2018 til 2019 som angivet i bilag 1 (drift) og bilag 2 (anlæg).
Økonomiske og personalemæssige konsekvenser
Indstilling fra administrationen indebærer, at der vedr. drift skal overføres mindreforbrug på netto 11,3 mio. kr. fra 2018 til 2019.
Tilsvarende betyder indstillingen, at der samlet overføres uforbrugte rådighedsbeløb på anlægsprojekter for samlet 0,3 mio. kr.
Overførslerne finansieres over kassen.
I hele 1.000 kr.
Politikområde
2019
2020
2021
2022
Bevillingsønske
 
 
 
 
 
Drift
4.1 Handicap og Psykiatri
11.344
 
 
 
Anlæg
4.1 Handicap og Psykiatri
290
 
 
 
Afledt drift
 
 
 
 
 
Finansiering
 
 
 
 
 
Afsat rådighedsbeløb
 
 
 
 
 
Kassen
 
-11.634
 
 
 
Konsekvenser for andre udvalg
Ingen bemærkninger
Indstilling
Handicapchefen indstiller,
1.    at Orientering om foreløbigt regnskabsresultat for 2018 tages til efterretning
2.    at Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser anbefaler Økonomiudvalget, at der til drift på politikområde 4.1 til fordeling på de respektive enheder overføres et samlet mindreforbrug på i alt 11,3 mio. kr.
3.    at Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser anbefaler Økonomiudvalget, at der på politikområde 4.1 overføres et samlet uforbrugt rådighedsbeløb til anlæg på i alt 0,3 mio.kr.
Beslutning i Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser den 6. marts 2019:
Fraværende:  Jørgen Andersen (A)
Udvalget besluttede at følge indstillingen.

9. Månedlig opfølgning, marts (O)

9.     Månedlig opfølgning, marts (O)

Sagsnr.: 330-2019-11528               Dok.nr.: 330-2019-63942                                            Åbent
Kompetence: Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser
Beslutningstema
Udvalget orienteres månedligt, udover de kvartalsvise budgetopfølgninger, om forventningen til regnskab 2019.
Baggrund
På grund af økonomiske udfordringer i de senere år på de Specialiserede Myndighedsområder er det besluttet, at følge disse områder tæt både administrativt og politisk.
Retligt grundlag
Kommunalbestyrelsen skal jf. styrelseslovens § 42 stk. 7 fastsætte og beskrive regler for, hvordan kommunens kasse- og regnskabsvæsen skal indrettes. I Regler for Økonomistyring og Ledelsestilsyn for Slagelse Kommune har Byrådet fastsat regler om, at der skal udarbejdes handleplaner ved forventet merforbrug på over 100.000 kr. Handleplaner forelægges fagudvalg til godkendelse i forbindelse med budgetopfølgninger.
Handlemuligheder
Rapporteringen er udarbejdet, så den kan sammenlignes med de kvartalsvise økonomiopfølgninger.
Vurdering
Myndighedsområdet for Handicap og Psykiatri under USB-udvalget forventes fortsat at være under pres i 2019 jvf. Budgetopfølgning 1. Det skyldes primært:
·         Der tegner sig et billede af, at takstudviklingen på området (indsatser under Serviceloven) er større end den generelle prisfremskrivning af budget 2019. Dette arbejder administrationen med at kvalificere.
·         Overdragelsen af §85 opgaven fra Jobcentret viser, at det budget der er tilført Handicap og Psykiatri en væsentligt mindre en udgiften af de sager der er overdraget. Dette er fortsat under afklaring mellem Handicap og Psykiatri og Jobcentret.
·         Der ses en fordobling af sagerne til STU (særligt tilrettelagt ungdomsuddannelse) – fra 8 helårsborgere i 2018 til 16 helårsborgere i 2019. Der er her primært tale om unge 18 årige som i slutningen af 2018 eller starten af 2019 er overdraget til Handicap og Psykiatri. Årsagen til stigningen er under afklaring.
·         Der ses ligeledes en stigning på 3 komplekse sager som i slutningen af 2018 har fået en BPA ordning (borgerstyret personlig assistance). Helårsvirkningen i 2019 betyder en væsentlig udgiftsstigning.
Ovenstående er de aktuelt konkrete udfordringer – det betyder samtidig, at der ikke er plads til en yderligere aktivitetsforøgelse i løbet af 2019.
Såfremt der sker fuld finansiering af §85 opgaven fra Jobcentret, så forventes ovenstående udfordringer at kunne indeholdes i den samlede ramme under Handicap og Psykiatri.
Myndighed under Rusmiddelcentret samt virksomhederne forventer på nuværende tidspunkt at balancere i 2019.
Økonomiske og personalemæssige konsekvenser
Fremgår af handleplanerne i fornødent omfang.
Konsekvenser for andre udvalg
Ingen bemærkninger
Indstilling
Handicap- og Psykiatrichefen indstiller,
1.    at den månedlige rapportering tages til efterretning.
Beslutning i Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser den 6. marts 2019:
Fraværende:  Jørgen Andersen (A)
Udvalget tog orienteringen til efterretning med følgende bemærkning:
At økonomiudvalget samt fagudvalget løbende tilsendes afklaringsnotater på de 4 dotter i indstillingen.

10. Udpegning til Rådet for Socialt Udsatte(D)

10.   Udpegning til Rådet for Socialt Udsatte(D)

Sagsnr.: 330-2017-89883               Dok.nr.: 330-2019-70890                                            Åbent
Kompetence: Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser
Beslutningstema
Udvalget skal drøfte udpegning til Rådet for Socialt Udsatte.
Baggrund
Ifølge de af Byrådets vedtagne vedtægter for Rådet for Socialt Udsatte udpeger fagudvalget udpege et medlem til Rådet for Socialt Udsatte.
Udvalget har udpeget Bent Jensen til valgperioden 2018-2021. Rådet har konstitueret sig med Bent Jensen som formand. Bent Jensen har på møde i Rådet for Socialt Udsatte den 6. februar 2019 meddelt, at han af personlige årsager ønsker at trække sig fra formandsposten.
Efterfølgende har det været undersøgt om der var kandidater til formandsposten blandt de resterende medlemmer af rådet. Dette er pt. ikke tilfældet.
Fagudvalget skal derfor drøfte udpegning af en repræsentant til Rådet for Socialt Udsatte for den resterende valgperiode, som er indstillet på at varetage formandsrollen. Selve konstitueringen af ny formand og evt. ny næstformand i Rådet for Socialt Udsatte vil ske på et efterfølgende rådsmøde jf. reglerne herom i rådets forretningsorden.
Det fremgår af vedtægterne, at der ikke politisk repræsentation i rådet, men fagudvalget udpeger et medlem til rådet, som udvalget mener, har særlige forudsætninger for at bidrage til rådets arbejde.
Vedtægter og forretningsorden vedlægges som bilag til orientering.
Retligt grundlag
Vedtægter for Rådet for Socialt Udsatte i Slagelse Kommune er godkendt af Byrådet d. 12. september 2011.
Handlemuligheder
Ingen bemærkninger
Vurdering
Ingen bemærkninger
Økonomiske og personalemæssige konsekvenser
Ingen bemærkninger
Konsekvenser for andre udvalg
Ingen bemærkninger
Indstilling
Handicap og Psykiatrichefen indstiller,
1.    at Udvalget drøfter udpegning til Rådet for Socialt Udsatte.
Beslutning i Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser den 6. marts 2019:
Fraværende:  Jørgen Andersen (A)
Udvalget fulgte indstillingen.

11. Næste møde (O)

11.   Næste møde (O)

Sagsnr.: 330-2018-3628                 Dok.nr.: 330-2019-75406                                            Åbent
Kompetence: Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser
Indstilling
Handicap- og Psykiatrichefen indstiller,
1.    at orienteringen tages til efterretning.
Beslutning i Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser den 6. marts 2019:
Fraværende:  Jørgen Andersen (A)
Den 3. april 2019.

12. Presse (O)

12.   Presse (O)

Sagsnr.: 330-2018-3626                 Dok.nr.: 330-2019-39780                                            Åbent
Kompetence: Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser
Indstilling
Handicap- og Psykiatrichefen indstiller,
1.    at orienteringen tages til efterretning.
Beslutning i Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser den 6. marts 2019:
Fraværende:  Jørgen Andersen (A)
Ingen bemærkninger.

13. Eventuelt (O)

13.   Eventuelt (O)

Sagsnr.: 330-2017-93245               Dok.nr.: 330-2019-75411                                            Åbent
Kompetence: Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser
Beslutning i Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser den 6. marts 2019:
Fraværende:  Jørgen Andersen (A)
Ingen bemærkninger.