Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser (2018-2021) – Referat – 7. april 2021



1. Godkendelse af dagsorden (B)

1.     Godkendelse af dagsorden (B)

Sagsnr.: 330-2017-93238               Dok.nr.: 330-2021-59515                                            Åbent
Kompetence: Udvalget for specialiserede Borgerindsatser
Beslutningstema
Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser skal godkende dagsordenen.
Indstilling
 Social- og Projektchefen indstiller,
1.    at Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser godkender dagsordenen.
Beslutning i Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser den 7. april 2021:
Fraværende: 
Godkendt, idet punkt 9 behandles efter punkt 5.

2. FOKUS (O)

2.     FOKUS (O)

Sagsnr.: 330-2018-2789                 Dok.nr.: 330-2021-98643                                            Åbent
Kompetence:
Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser
Udvalget orienteres omkring FOKUS, herunder formål og effekter af tilbuddet. Der deltager gæster under punktet til oplæg og spørgsmål.
Sagens indhold
Som en del af budgetprocessen har Udvalget ønsket en nærmere belysning af de kan-opgaver som varetages af Center for Handicap og Psykiatri. FOKUS er etableret i april 2018 som er en kan-bestemmelse i serviceloven.
Retligt grundlag
Hjemlen for forløb i FOKUS findes i servicelovens § 82a og § 82b. Der er tale om både gruppebaserede og individuelle tidsbegrænsede forløb. Der er alene tale om kan-bestemmelser og FOKUS vil altid være et frivilligt tilbud til borgerne.
Handlemuligheder
Udvalget kan bruge orienteringen og oplægget fra FOKUS på udvalgsmødet den 7. april, til belysning af effekterne af FOKUS og til videre drøftelser i forbindelse med budgetprocessen 2022-2024.
Formålet med etableringen af FOKUS var at forebygge, at borgere som henvender sig til Center for Handicap og Psykiatri får behov for længerevarende støtte eller bostøtte i eget hjem, og gennem en tidsbegrænset rehabiliterende indsats, rustes til at håndtere egne udfordringer mere selvstændigt og derved opnår en mere selvstændig livsførelse, herunder med hjælp fra pårørende, netværk og civilsamfundet.
Det er administrationens vurdering, at FOKUS har levet op til formålet og at etableringen af FOKUS har bidraget væsentligt til en udvikling af nye løsninger og til mestring af eget liv for voksne slagelseborgere med svære sociale, psykiske og fysiske problemstillinger.
Vi ser i dag en klar opbremsning af udgifter til området, og det er administrationens vurdering, at det primært kan tilskrives etableringen af FOKUS.
FOKUS er finansieret af budget til bostøtte. I 2019 var det samlede forbrug til bostøtte og FOKUS på ca. 87 mio. kr. I 2020 var det samlede forbrug på ca. 76,3 mio. kr. Det svarer til et samlet fald i udgifterne på ca. 10,7 mio. kr.
Målgrupper og henvisningsårsag
Målgruppen er borger med en fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse eller sociale problemer eller borgere der er i risiko for at udvikle en funktionsnedsættelse eller sociale problemer. Aldersgrænsen er mellem 18-65 år. Der kan således både være tale om nye borgere eller borgere der allerede i dag modtager en form for støtte efter serviceloven.
81 % af borgerne henvist til FOKUS med psykisk funktionsnedsættelse,
10 % med fysisk funktionsnedsættelse og
9 % med socialt problem.
726 borgere har været/eller er i gang med et forløb i FOKUS. Ca. 300 borgere henvises årligt til fokus.
Hvad kan gøres bedre
FOKUS har i øjeblikket stor opmærksomhed på inddragelse af samarbejdspartnere og på at få bragt alle relevante stemmer omkring borgeren i spil, herunder på hvordan vi kan samarbejde mindre siloopdelt på tværs af tilbud og civilsamfund (se i baggrundsnotatet for mere information om disse tiltag).
Økonomiske og personalemæssige konsekvenser
Ingen bemærkninger
Tværgående konsekvenser
Ingen bemærkninger
Indstilling
Social og projektchefen indstiller,
1.    at Orienteringen tages til efterretning.
Beslutning i Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser den 7. april 2021:
Fraværende: 
At 1 - Orienteringen blev taget til efterretning.
Præsentationen eftersendes til udvalget.
Sagen genoptages på næste møde.

3. Status på Medborgerpolitikken Slagelse Kommune(O)

3.     Status på Medborgerpolitikken Slagelse Kommune(O)

Sagsnr.: 330-2018-83640               Dok.nr.: 330-2021-101451                                          Åbent
Kompetence:
Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser
Beslutningstema
Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser skal orienteres om status på Medborgerpolitikken samt oversende sagen til orientering i Handicaprådet.
Sagens indhold
Byrådet tiltrådte Medborgerpolitikken den 16. september 2019. I det politiske beslutningsgrundlag fremgår, at Medborgerpolitikken erstatter de eksisterende handicap-, sindslidende og udsatte-politikker og skaber en ny fælles politik for hele Slagelse Kommune, for hvordan vi møder borgerne på tværs af alle forvaltninger i hele kommunen.
Det fremgik endvidere, at Medborgerpolitikken ville blive direkte indarbejdet i organisationsudviklingsprojektet, som med afsæt i Medborgerpolitikken vil arbejde på at skabe en mere borgerorienteret organisation.
Handicaprådet bad den 25. november 2020 om at få en overordnet status på, hvordan der arbejdes med Medborgerpolitikken på tværs af organisationen samt en tilbagemelding på hvordan Medborgerpolitikken fremadrettet understøttes, således at der sker en kulturforandring.
På baggrund her af har Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser bedt administrationen indsamle en status for, hvordan der i Slagelse kommune er arbejdet med Medborgerpolitikken. Både på det politiske og administrative niveau.
Som bilag vedlægges status fra de respektive fagcentre.
Retligt grundlag
Styrelsesloven og lov om retssikkerhed og administration på det sociale område § 37.
Handlemuligheder
Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser kan tage orienteringen til efterretning og oversende sagen til orientering i Handicaprådet.
Udvalget kan anbefale at sagen oversendes til orientering i Byrådet.
Vurdering
Administrationen vurderer, at implementeringen gribes forskelligt an og befinder sig på forskellige stader grundet at hvert fagcentre/fagudvalg skal indarbejde den i deres kontekst.
Da alle fagudvalg har indgået samarbejdsaftale med Handicaprådet om årlige dialogmøder, så anbefales det, at det løbende arbejde med Medborgerpolitikken tages på ide årlige drøftelser mellem Handicapråd og de respektive fagcentre og fagudvalg på tværs af kommunen.
Økonomiske og personalemæssige konsekvenser
Ingen bemærkninger
Tværgående konsekvenser
Det er Byrådet, der endeligt godkender kommunens politikker. Kommunalbestyrelsen er forpligtiget til at høre Handicaprådet om alle initiativer, der har betydning for mennesker med handicap.
Indstilling
Social og projektchefen indstiller,
1.    at Orienteringen tages til efterretning.
2.    at Sagen oversendes til orientering i Handicaprådet.
Beslutning i Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser den 7. april 2021:
Fraværende: 
At 1 - Taget til efterretning.
Christopher Trung(V) ønskede at arbejdesgruppen til implementring af Medborgerpolitikken nedsat 14.9.2019 sættes i gang.
Udvalget anmodede administrationen om at komme med et oplæg til genstart af processen vedrørende implementering af Medborgerpolitikken på næste møde.
At 2 - Godkendt.

4. Recovery Bulls - Den Sociale Sportscafé i Slagelse (D)

4.     Recovery Bulls - Den Sociale Sportscafé i Slagelse (D)

Sagsnr.: 330-2021-25077               Dok.nr.: 330-2021-116065                                          Åbent
Kompetence:
Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser.
Beslutningstema
Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser drøfter projektbeskrivelsen fra Recovery Bulls Slagelse – Den Sociale Sportscafé og tager stilling til om der skal arbejdes videre med forslaget.
Sagens indhold
Slagelse Kommune har modtaget projektbeskrivelse vedrørende Den Sociale Sportscafé i Slagelse fra Recovery Bulls Slagelse jfr. bilag til sagen.
Formålet med den Sociale Sportscafé er at inkludere udsatte stof- og alkoholfrie mænd og kvinder i meningsfulde fællesskaber, herunder skabe en indgangsdør til Recovery Bulls idrætsfællesskaber i Slagelse Kommune.
Tilbuddet bygger på erfaringerne fra et tilsvarende projekt i Esbjerg Kommune, hvor det beskrives at den Sociale Sportscafé gennem aktiviteter og positive sunde fællesskaber, medvirker til at give brugerne en bedre livskvalitet, og samtidig er med til, at styrke deres tilknytningsforhold til civilsamfundet.
Der lægges op til en bemanding ved en Social Sportscafé i Slagelse bestående af en lønnet socialfaglig uddannet koordinator samt frivillige deltagere. Tilbuddet skal være åbent alle ugens hverdage.
I projektbeskrivelsen skitseres et budget for 2022 på i alt 741.000 kr. hvor 347.500 kr. finansieres af Slagelse Kommune og et tilsvarende beløb fondsfinansernes m.v.
Retligt grundlag
Serviceloven § 104.
Handlemuligheder
Ingen bemærkninger.
Vurdering
Administrationen vurderer, at forslaget udvider tilbuddene til udsatte- stof og alkoholfrie i deres vej tilbage til civilsamfundet. Lignende tilbud til målgruppen gives i regi af varmestuerne og Ringen samt Netværkshusene under CPUS.
Økonomiske og personalemæssige konsekvenser
Der skal, såfremt der arbejdes videre med forslaget tages stilling til finansieringen, evt. oversendelse til de kommende budgetforhandlinger.
Tværgående konsekvenser
Hvis der skal arbejdes videre med forslaget skal Idrætsområdet og Kommunale Ejendomme involveres. Ligesom Rådet for Socialt Udsatte kan høres i sagen.
Indstilling
Social- og Projektchefen indstiller,
1.    at forslaget fra Recovery Bulls Slagelse vedrørende Den Sociale Sportscafé Slagelse drøftes.
Beslutning i Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser den 7. april 2021:
Fraværende: 
At 1 - Drøftet og genoptages.
Recovery Bulls inviteres til dialog med udvalget på et af de kommende møder til yderligere belysning af projektansøgningen.

5. Månedsopfølgning april 2021 - Specialcenter Slagelse (B)

5.     Månedsopfølgning april 2021 - Specialcenter Slagelse (B)

Sagsnr.: 330-2021-13578               Dok.nr.: 330-2021-96547                                            Åbent
Kompetence:
Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser
Beslutningstema
Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser kan beslutte at godkende månedsopfølgningen og herunder økonomiske handleplaner vedlagt som bilag 1 for Specialcenter Slagelse.
Sagens indhold
Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser har på udvalgsmødet 3. februar 2021, pkt. 4 efterspurgt månedsopfølgning resten af 2021 for Specialcenter Slagelse som følge af virksomhedens økonomiske udfordringer.
Specialcenter Slagelse forventer på nuværende tidspunkt et merforbrug i 2021 på -5,4 mio. kr.
Ved månedsopfølgningen i marts forventedes et merforbrug på -5,2 mio. kr.
Specialcentret arbejder med handleplaner på fem tilbud:
-      Rosenkildevej 87-89
-      Rosenkildevej 97
-      Rosenkildevej 67
-      Fasanstien
-      Park Allé
Disse handleplaner er vedlagt sagen i bilag 1-5.
Det forventes at hente størstedelen af merforbruget i 2021, men for tilbuddene på Rosenkildevej 87-89 og Park Allé forventes først balance i 2022. Der er således vedlagt toårige handleplaner for disse to tilbud.
Handleplanerne indeholder forskellige indsatser for de forskellige tilbud. Overordnet set forventes det at hente merforbruget via takstforhøjelser, reduktion af sygefravær, kapacitets- og personaletilpasning.
Til orientering arbejdes der aktuelt i Forebyggelses- og Seniorudvalget med et scenarie om at bruge en del af Park Allés tomme boliger til aflastnings- og restitutionspladser. Såfremt dette bliver aktuelt, vil det reducere Park Allés udgifter til tomgangshusleje. Omfanget er beskrevet i handleplanen for Park Allé (Bilag 5).
Retligt grundlag
Styrelsesloven og kommunens regler for økonomistyring og ledelsestilsyn.
Handlemuligheder
Udvalget kan vælge at godkende månedsopfølgningen.
Vurdering
Administrationen anbefaler, at månedsopfølgningen godkendes.
Økonomiske og personalemæssige konsekvenser
Handleplansinitiativerne forventes at give personalemæssige konsekvenser, idet der arbejdes med personaletilpasning og reduktion af sygefraværet.
Tværgående konsekvenser
Ingen bemærkninger.
Indstilling
Social- og projektchefen indstiller,
1.    at Månedsopfølgningen for Specialcenter Slagelse godkendes. 
Beslutning i Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser den 7. april 2021:
Fraværende: 
At 1 - Godkendt.
Til næste udvalgsmøde indbydes virksomhedsleder Troels Permin til uddybning af budgetopfølgningen.

6. Næste møde (O)

6.     Næste møde (O)

Sagsnr.: 330-2018-3628                 Dok.nr.: 330-2021-59472                                            Åbent
Kompetence: Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser
·         5. maj 2021
Foreløbige punkter til dagsordenen
·         Budgetopfølgning 2
·         Budget 2022
·         Årsrapporter fra Handicapråd- og Udsatteråd
·         Årsrapportering Magtanvendelser 2020
·         Nationale retningslinjer mod hjemløshed
·         Ungeindsatsen
Indstilling
Social- og Projektchefen indstiller,
1.    at Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser tager orienteringen til efterretning.
Beslutning i Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser den 7. april 2021:
Fraværende: 
At 1 - Taget til efterretning.
Dialogmødet afholdelses i forlængelse af ordinært møde den 2. juni  2021.

7. Presse (B)

7.     Presse (B)

Sagsnr.: 330-2018-3626                 Dok.nr.: 330-2021-59488                                            Åbent
Kompetence: Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser
Beslutningstema
Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser skal beslutte udsendelse af eventuelle pressemeddelelser og øvrig kommunikation i forlængelse af udvalgsmødet.
Indstilling
Social- og Projektchefen indstiller,
1.    at Udvalget for specialiserede Borgerindsatser beslutter udsendelse af eventuelle pressemeddelelser og øvrig kommunikation i forlængelse af udvalgsmødet.
Beslutning i Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser den 7. april 2021:
Fraværende: 
Intet.

8. Gensidig orientering (O)

8.     Gensidig orientering (O)

Sagsnr.: 330-2018-3623                 Dok.nr.: 330-2021-59566                                            Åbent
Kompetence: Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser
Beslutningstema
Udvalget for Specialiserede Borgerindsatsers medlemmer og administrationen orienterer om aktuelle henvendelser, tiltag, projekter m.m.
Baggrund
1.    Orientering fra udvalgsformand
2.    Orientering fra udvalgsmedlemmer
3.    Orientering fra administrationen:
Orientering fra administration:
Coronaberedskab og vaccination
Udvalget orienteres om den aktuelle status i Slagelse Kommune
Etablering af 6-8 skæve boliger ved Toften
Økonomiudvalget godkendte den 15. marts 2021 Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser indstilling om at der indgås samarbejde med KFUM Sociale Arbejde. Op til Økonomiudvalgets behandling har administrationen haft en konstruktiv dialog med KFUM Sociale Arbejde omkring deres referencer vedr. byggeri, kvalitetssikring af den fremsendte tids- og procesplan samt forudsætningerne for at løse opgaverne gennem processen.
Status på etableringen af Nordlunden
Slagelse Boligselskab oplyser:
  • At alle 9 huse er lukket med facader og tag ved udgangen af april måned 2021
  • At isætning af vinduer og beklædning af facader påbegyndes i forlængelse heraf
  • At alle 9 boliger samlet er klar til indflytning pr. 1. august 2021.
Byggeriet skrider således planmæssigt fremad.
Status på sag om tvist mellem vedr. betaling for domfældte Grønlandske borgere med udviklingshæmning
På udvalgsmøde d. 14. august 2020 blev udvalget orienteret om, at flere kommuner herunder Slagelse Kommune, blev mødt med et betalingskrav fra Grønlandske Kommune, på grund af en praksisændring i Ankestyrelsen vedr. grønlandske udviklingshæmmede som har begået kriminalitet under deres ophold på botilbud i Danmark. Sagen er principiel og er rejst via rammeaftale samarbejdet i K17 overfor KL for, at lægge et maksimalt pres på Socialministeren for en lovændring. Aktuelt er Lolland og Randers Kommuner blevet stævnet af Sermersooq Kommune for et samlet beløb på 18 mio. Slagelse Kommune er endnu ikke blevet stævnet af Quqqata Kommune. I givet fald Slagelse Kommune bliver stævnet vil beløbet være på 11.mio. Stævningen af Lolland og Randers Kommuner har stor pressebevågenhed både lokalt og i Grønland.
Opfølgning vedr. regnskab 2020 og overførsel af mer- og mindreforbrug
På Udvalgsmødet i marts måned blev USB orienteret om det foreløbige regnskab 2020. Fra Udvalgets side var der en særlig opmærksomhed på merforbrugets konsekvenser for taksterne i 2022 i forbindelse med Specialcenter Slagelses merforbrug.
Administrationen anbefalede Økonomiudvalget at lade noget af mindreforbruget fra Myndighed indgå som en delvis finansiering af merforbruget på Specialcenter Slagelse, ca. 2,7 mio. kr.
Til orientering besluttede Byrådet at lade det samlede mindreforbrug på Myndighedsområderne tilgå Kassen.
På virksomhedsniveau blev mer- og mindreforbrug indstillet overført til budget 2021.
Indstilling
Social- og Projektchefen indstiller,
1.    at Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser tager orienteringen til efterretning.
Beslutning i Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser den 7. april 2021:
Fraværende: 
At 1 - Taget til efterretning.

9. Initiativsag: Venstre vil styrke vilkår for mennesker med handicap og deres pårørende (B)

9.     Initiativsag: Venstre vil styrke vilkår for  mennesker med handicap og deres pårørende (B)

Sagsnr.: 330-2021-23767               Dok.nr.: 330-2021-109964                                          Åbent
Kompetence:
Byrådet
Beslutningstema
Byrådsmedlem Christopher Trung, Venstre, har den 23. marts 2021 via sin initiativret ønsket, at byrådet tager stilling til ønsket om styrkelse af vilkårene for mennesker med handicap og deres pårørende.
Sagens indhold
I mere end 40% af alle tilfælde hvor en borger i Slagelse Kommune klager til Ankestyrelsen over kommunens afgørelse om hvorvidt borgeren kan få hjælp efter serviceloven, vælger Ankestyrelsen at omgøre kommunens afgørelse. Med serviceloven er der eksempelvis tale om hjælp til borgere med handicap, socialt udsatte borgere, herunder veteraner, sårbare ældre og udsatte børn og unge.
Det viser en statistik fra Ankestyrelsen, og det gælder både for gennemsnitligt i perioden 2018-2020 samt 2020.
Kigger vi alene på omgørelsesprocenten i 2020 for sager, hvor der er tale om voksne borgere med handicap, bliver halvdelen af sagerne omgjort i Ankestyrelsen.
Det må vi kunne gøre bedre. Venstre vil styrke vilkårene for både mennesker med handicap og deres pårørende, og sårbare og udsatte borgere samt deres pårørende. Det skal ske i mødet med kommunen.
Derfor foreslås der følgende:
Pårørenderåd
Der nedsættes et pårørenderåd bestående af op til 5 personer udpeget af Danske
Handicaporganisationer og til 2 personer udpeget af Ældre Sagen. Sammensætningen af pårørenderådet kan justeres årligt på foranledning af Danske Handicaporganisationer og
Ældre Sagen.
Pårørenderådet har høringsret til alle høringer vedrørende handicapområdet, herunder hjælpemidler, og kan ligeledes indgive høringssvar til hvad pårørenderådet måtte finde relevant at indgive høringssvar til.
·         Pårørenderådet kan på eget initiativ indstille sager til behandling i fagudvalgene, så længe det ligger inden for det enkelte fagudvalgs kompetence at behandle sagen.
·         Pårørenderådet har ikke politisk repræsentation.
·         Pårørenderådet og dets sammensætning godkendes af Byrådet ultimo maj 2021.
Information om rettigheder:
Ved påbegyndelse af en sag i kommunen vedrørende handicapområdet, socialområdet eller børne- og ungeområdet, vil borgeren få udleveret materiale der skal oplyse borgeren om dennes rettigheder i mødet med kommunen, inden for grundlæggende forvaltningsret. Dette skal sikre at alle borgere bliver gjort bekendt med deres muligheder, herunder om vejledningspligten, retten til aktindsigt, partshøringer og andet der måtte vurderes at være relevant. Målet er at sikre at borgerens informationsbehov i videst muligt omfang bliver opfyldt. Slagelse Kommunes grafiske profil tages i brug, i bestræbelsen på at minimere udgiften til produktionen af informationsmaterialet.
Pårørendepolitik
·         Med afsæt i medborgerpolitikken påbegyndes arbejdet om en pårørendepolitik, der ligesom medborgerpolitikken skal dække i alle relevante dele af Slagelse Kommune. Både børn, unge, voksne og ældre.
·         Pårørendepolitikken skal fastlægge en politik for hvordan Slagelse Kommune vil samarbejde med pårørende til borgere, der modtager hjælp fra Slagelse Kommune gennem en eller flere af servicelovens ydelser.
Der skal under udarbejdelsen af pårørendepolitikken sikres løbende at denne er i tråd med Byrådets øvrige strategier og politikker samt harmonerer med strømninger og tendenser på velfærdsområdet, herunder relevant lovgivning. Politikken skal følge de værdier der italesættes i medborgerpolitikken, og derfor vil det stå frit for enhver borger i Slagelse Kommune at bidrage til udarbejdelsen af politikken.
Handicaprådet, ældrerådet og udsatterådet inddrages i tilrettelæggelsen af den endelige proces og i udarbejdelsen af den nye politik.
Processen kan overordnet inddeles i fem faser, som beskrives nedenfor.
Fase 1 - Godkendelse af proces- og tidsplan.
Byrådet godkender denne procesplan.
Fase 2 - Inddragelse af interessenter samt indsamling og produktion af data
I maj 2021 inviteres borgere og brugere samt relevante råd til dialogmøde om hvad pårørendepolitikken skal indeholde.
Efter dialogmødet udarbejdes første udkast til den nye politik, som ligeledes sendes ud til høring til borgere og brugere samt relevante råd.
Fase 3 - Politisk behandling
Første udkast til den nye politik med tilhørende input og høringssvar til politisk behandling i alle fagudvalg i august 2021.
Fase 4 - Høring
Udkastet sendes i høring hos de relevante råd og interessenter i fire uger. I denne periode har de mulighed for at komme med kommentarer og nye input til politikken.
Fase 5 – Endelig politisk behandling
Efter høringsfasen bliver de indkomne høringssvar og de nødvendige justeringer af politikken forelagt til endelig vedtagelse i Byrådet i oktober 2021.
Retligt grundlag
Styrelseslovens § 11.
Handlemuligheder
Ingen bemærkninger.
Vurdering
Ingen bemærkninger.
Økonomiske og personalemæssige konsekvenser
Ingen bemærkninger.
Tværgående konsekvenser
Ingen bemærkninger.
Indstilling
Udvalgsmedlem Christoffer Trung (V) indstiller,
1.    at Byrådet tager stilling til ønsket om styrkelse af vilkårene for mennesker med handicap og deres pårørende.
Beslutning i Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser den 7. april 2021:
Fraværende: 
Udvalget bakkede om at der arbejdes videre med initiativer i forlængelse af det fremlagte forslag om pårørendesamarbejde og at det igangsatte arbejde i virksomhederne på CHP i forhold til at styrke pårørendesamarbejdet inddrages.
Sag genoptages på udvalgets møde i juni. Øvrige fagudvalg involveres efterfølgende.

10. Godkendelse af referat (B)

10.   Godkendelse af referat (B)

Sagsnr.: 330-2019-55516               Dok.nr.: 330-2021-59525                                            Åbent
Kompetence: Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser
Beslutningstema
Udvalget for specialiserede Borgerindsatser skal godkende referatet.
Indstilling
Social- og Projektchefen indstiller,
1.    at Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser godkender referatet.
Beslutning i Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser den 7. april 2021:
Fraværende: 
Godkendt.
11. Lukket: Drift af varmestue i Korsør og Skælskør (B)
Denne sag er desværre lukket for offentligheden.