Erhvervs- og Teknikudvalget (2018-2021) – Referat – 31. august 2020



1. Godkendelse af dagsorden (B)

1.     Godkendelse af dagsorden (B)

Sagsnr.: 330-2017-90235               Dok.nr.: 330-2020-326302                                          Åbent
Kompetence: Erhvervs- og Teknikudvalget.
Indstilling
Chefen for Miljø, Plan og Teknik indstiller,
1.    at Dagsorden godkendes.
Beslutning i Erhvervs- og Teknikudvalget den 31. august 2020:
Fraværende: 
Godkendt.

2. Kompetenceplan 2020 (B)

2.     Kompetenceplan 2020 (B)

Sagsnr.: 330-2020-115020             Dok.nr.: 330-2020-329580                                          Åbent
Kompetence: Byrådet
Beslutningstema
Byrådet skal godkende den reviderede kompetenceplan, hvor kommunens opgaver er uddelegeret.
Baggrund
Alle udvalg har drøftet forslag til revidering af kompetenceplanen ved møderne i august 2020.
I forbindelse med møderne er der udtrykt ønske om at ændringerne skal fremgå tydeligere. Det er indarbejdet i det nye forslag til kompetenceplan (bilag 1) som følger:
·         Teksten i den oprindelige kompetenceplans punkter, som administrationen foreslår rettet, er overstreget med gul.
·         De nye ændringer er markeret med rød.
·         Forslag der er fremsat ved august-møderne er markeret med grøn.
Fra udvalgsmøderne er der kommet følgende forslag:
·         Miljø-, Plan- og Landdistriktsudvalget ønsker en mere detaljeret behandling af kompetenceplanen.
·         Erhvervs- og Teknikudvalget ønsker, at transportområdet skal samles under Erhvervs- og Teknikudvalget jf. budgetaftalen 2020: ”Slagelse kommune vil i budgetperioden arbejde for en reorganisering af den kollektive transport med det formål at opnå dels en bedre og billigere service, dels en mere skånsom belastning af hhv. veje og miljø. Det forudsættes, at kommunen hjemtager de dårligst udnyttede busruter, og at der sker en skarpere styring og koordinering af den visiterede kørsel. ETU varetager den politiske inddragelse på tværs af de mange brugergrupper, og udarbejder forslag til ny struktur på området i samarbejde med brugergrupper mv.”
Forslaget er ikke indskrevet i forslaget til kompetenceplanen, da det berører flere slags kørsel og flere udvalgs kompetencer og udvalgene ønsker mere tid til behandlingen.
Retligt grundlag
Beslutning om kompetenceændringer er byrådets kompetence med hjemmel i Slagelse Kommunes styrelsesvedtægt.
Handlemuligheder
Vedr. ændringer i vedhæftede kompetenceplan:
1.    Fagudvalgene kan vælge at komme med yderligere forslag til ændringer.
2.    Byrådet kan vælge helt eller delvist at godkende de ændringer, som er indskrevet i vedhæftede kompetenceplan.
3.    Byrådet kan vælge ikke at godkende de ændringer, som er indskrevet i vedhæftede kompetenceplan.  
Vedr. forslagene fra Miljø-, Plan- og Landdistriktsudvalget og Erhvervs- og Teknikudvalget:
1.    Byrådet kan anmode udvalgene om at arbejde videre med deres respektive kompetenceplaner med henblik på en senere godkendelse i byrådet.
2.    Byrådet kan afvise at lade udvalgene arbejde videre med de respektive kompetenceplaner.
Vurdering
Administrationen anbefaler, at de foreslåede ændringer i den vedlagte kompetenceplan godkendes.
Administrationen vurderer, at forslagene fra Miljø-, Plan- og Landdistriktsudvalget og Erhvervs- og Teknikudvalget kræver en nærmere bearbejdning bl.a. fordi det er et område, der går på tværs af flere udvalg.
Økonomiske og personalemæssige konsekvenser
Ingen bemærkninger.
Konsekvenser for andre udvalg
Forslaget fra Erhvervs- og Teknikudvalget vil påvirke Børne- og Ungeudvalget, Forebyggelses- og Seniorudvalget, Udvalget for Specialiserede Borgerindsatser og Social- og Beskæftigelsesudvalget.  
Indstilling
Kommunaldirektøren indstiller,
1.    at Fagudvalgene indstiller til byrådet, at byrådet godkender de foreslåede ændringer i den vedlagte kompetenceplan. 
2.    at Byrådet godkender den vedhæftede kompetenceplan med de foreslåede ændringer fra fagudvalgene og administrationen.
3.    at Byrådet godkender, at Miljø-, Plan- og Landdistriktsudvalget og Erhvervs- og Teknikudvalget arbejder videre med deres kompetenceplan, som senere godkendes af byrådet.   
Beslutning i Miljø-, Plan- og Landdistriktsudvalget den 31. august 2020:
Fraværende: 
Udsat.
Beslutning i Erhvervs- og Teknikudvalget den 31. august 2020:
Fraværende: 
Sagen ønskes genoptaget. Der arbejdes videre med forslagene fra Miljø-, Plan- og Landsdistriktsudvalget og Erhvervs- og Teknikudvalget.

3. Genoptaget - Sorøvej 4230 - Økonomiske forhold vedrørende realisering af trafiksikkerhedsprojekt (B)

3.     Genoptaget - Sorøvej 4230 - Økonomiske forhold vedrørende realisering af trafiksikkerhedsprojekt (B)

Sagsnr.: 330-2019-20624               Dok.nr.: 330-2020-326363                                          Åbent
Kompetence: Erhvervs- og Teknikudvalget
Beslutningstema
Udvalget skal tage stilling til omfanget af trafiksikkerhedsprojektet på Sorøvej i Skælskør ud fra den økonomiske udfordring, som er opstået efter der har været afholdt licitation på projektet.
Baggrund
Efter afholdt licitation og med den viden vi har nu kan det konstateres, at vi med accept af det laveste tilbud vil stå med en samlet udgift på ca. 1.620.000 kr., hvilket skal ses op imod vores budget til projektet, som i november 2019 blev øget til 1.100.000 kr. Projektet vil derfor mangle ca. 520.000 kr. for at kunne udføres i sin helhed.
Ved den afholdte licitation på anlægsarbejdet, der har været udbudt til lokale entreprenører, har vi modtaget følgende tilbud på arbejdet:
Sorøvej, Skælskør
Samlet pris
Vækst og Miljø
1.247.217,41
Optimus
1.598.599,94
HJ Gruppen
1.893.368,22
På udvalgets møde den 14. november 2019 blev der på baggrund af rådgivers overslag fremlagt en sag, hvormed der blev truffet beslutning om, at budgettet for projektet blev øget med 600.000 kr. Råderummet blev skabt ved, at prioritere midler fra anlægspuljen til trafiksikkerhedsfremmende foranstaltninger.
Projektbudgettet blev fremlagt som angivet herunder:
Ydelse
Udgift
1.000 kr.
Rådgiver – borgerinddragelse, opmåling og projektering
140
Hævet flade
260
Byport med bremsehelle
510
Arbejdsplads og uforudset
190
Samlet udgift
1.100
I det oprindelige budget var det forudsat, at projektet kunne udbydes alene med afsæt i skitseprojektet, men omfanget af projektet nødvendiggjorde, at der var behov for en egentlig detailprojektering før opgaven kunne udbydes, det har derfor været nødvendigt, at tilkøbe detailprojektering så rammen til rådgivning er blevet øget med 110.000 kr.
Til dato har vi afholdt udgifter til rådgivning i forbindelse med borgerinddragelse, opmåling og projektering for i alt 249.895 kr.
Rådgiver anlægsoverslag på 960.000 kr. er væsentligt under den laveste tilbudssum på 1.247.217,41 kr. En difference på 287.217,41 kr. Der er i tilbudsrammen ikke indeholdt eventuelle uforudseelige udgifter. Derfor anbefales det, at der afsættes et beløb svarende til 10 % af tilbudssummen til forhold, som vi på nuværende tidspunkt ikke kan forudse.
I anlægsoverslaget er størsteparten af poster i tilbudslisten underestimeret, men værst er det dog for arbejder vedr. grusbærelag og asfalt, her er en difference på ca. 270.000 kr., begrundelsen herfor er dog, at bremsehellen i den endelige projektering blev rykket lidt mod nord for at tilgodese gode oversigtsforhold ved Hesselhaven. Dette forhold har betydet, at der skal ske en større regulering af vejkassen og dermed også ændringer i forhold til afvandingen af vejen.
Retligt grundlag
Lov om offentlige veje og Færdselsloven.
Handlemuligheder
Erhvervs- og Teknikudvalget har følgende handlemuligheder;
1.    at projektet gennemføres med både bremsehelle og hævet flade, hvilket medfører, at der skal findes finansiering af manglende anlægsramme på 520.000 kr., som kan tilvejebringes ved at størstedelen af det afsatte beløb på 548.000 kr. vedr. Kjærsvejs-området omdisponeres til Sorøvej, Skælskør. Alternativt kan midlerne findes i projektet Valbyvej ved Kieruffsvej, hvor der er afsat 600.000 kr. i 2020, men projektet bliver udsat til 2021 grundet sætninger fra ledningsarbejder, SK-forsyning (Der henvises i begge sager til udvalgsmøde d. 3. februar sag 9, bilag 1).
2.    at projektet reduceres så der kun etableres enten bremsehelle eller hævet flade.
3.    at foretage annullation af licitation
Vedståelsesfristen for tilbuddet er 120 dage, derfor anbefales det, at der træffes en beslutning senest tirsdag d. 20. oktober 2020. Ved at anlægge projektet i slutningen af året kan medføre forsinkelser, da det afhænger af vejrforholdene.
Vurdering
Det er vores anbefaling, at arbejdet på Sorøvej, Skælskør gennemføres efter sommerferien. For at kunne igangsættes i august måned, skal der indgås aftale med entreprenøren umiddelbart efter udvalgets behandling af denne sag. Derfor foreslår vi, at den manglende økonomi disponeres af anlægsrammen til trafiksikkerhedsfremmende foranstaltninger. Hvilket kan ske ved, at trafiksikkerhedsprojekt i Kjærsvejs-området udsættes. Der er fra anlægspuljen til trafiksikkerhedsfremmende tiltag disponeret 548.000 kr. til dette projekt, med henblik på realisering i efteråret 2020.
Yderligere er det vores anbefaling, at projektet gennemføres i sin fulde udformning, og at vi sammen med Vækst og Miljø finkæmmer projektet for evt. mulige besparelser.
Et andet alternativ er at nedjustere projektet, så der alene etableres bremsehelle eller hævet flade. Da der vil være tale om en væsentlig nedjustering i projektet, skal der søges afklaring med den lavestbydende inden der indgås aftale. Hvis entreprenøren accepterer reduktionen uden omkostninger for Slagelse Kommune vil arbejdet kunne igangsættes i henhold til tidsplanen. Hvis entreprenøren ikke er indforstået skal udbuddet gå om.
Økonomiske og personalemæssige konsekvenser
Med accept af det laveste tilbud skønnes det, at den samlede udgift til realisering af projektet vil beløbe sig til ca. 1.620.000 kr., hvilket skal ses i forhold til den aftalte budgetramme på 1.100.000 kr. Projektet vil derfor mangle ca. 520.000 kr. for at kunne udføres som beskrevet.
I hele 1.000 kr.
Politikområde
2020
2021
2022
2023
Bevillingsønske
 
 
 
 
 
Drift
 
 
 
 
 
Anlæg
6.02
1.620
 
 
 
Afledt drift
 
 
 
 
 
Finansiering
 
 
 
 
 
Afsat rådighedsbeløb
6.02
1.100
 
 
 
Trafiksikkerhed
6.02
520
 
 
 
Kassen
 
 
 
 
 
Konsekvenser for andre udvalg
Ingen bemærkninger.
Indstilling
Chefen for Miljø, Plan og Teknik indstiller,
1.    at trafiksikkerhedsprojektet på Sorøvej, Skælskør etableres i sin fulde udformning indenfor en samlet økonomisk ramme på 1.620.000 kr.,
2.    at der omprioriteres 520.000 kr. fra anlægspuljen afsat til trafiksikkerhedsfremmende foranstaltninger til sikring af, at projektet kan realiseres,
3.    at tilvejebringelse af den manglende anlægsramme sker ved, at det planlagte trafiksikkerhedsprojekt i Kjærsvejs-området udsættes til 2021.
Beslutning i Erhvervs- og Teknikudvalget den 10. august 2020:
Fraværende: 
Sagen udsættes og genoptages til september med henblik på billiggørelse, så budgettet overholdes.
Administrative bemærkninger:
Administrationen har på baggrund af udvalgets beslutning været i kontakt med entreprenøren, men da det først har været muligt at få en dialog med entreprenøren om projektet medio uge 35, på grund af dennes ferie, foreligger der ikke ved publiceringen af denne dagsorden et oplæg på, om det er muligt af billiggøre projektet.
Når der foreligger et resultat af dialogen med entreprenøren vil dette blive eftersendt.
Beslutning i Erhvervs- og Teknikudvalget den 31. august 2020:
Fraværende: 
Udvalget beslutter handlemulighed 2, idet der etableres en hævet flade.
Det resterende projekt (bremsehelle), videresendes til budgetforhandlingerne. Sagen genoptages.
Henrik Brodersen (O) er usikker på, hvad projektet indebærer og støtter derfor ikke forslaget.

4. Genoptaget - Initiativsag om parkering (B)

4.     Genoptaget - Initiativsag om parkering (B)

Sagsnr.: 330-2020-7957                 Dok.nr.: 330-2020-328102                                          Åbent
Kompetence: Erhvervs- og Teknikudvalget.
Beslutningstema
Anne Bjergvang (A) mener det skal undersøges, hvordan parkeringsforholdene reelt er i Slagelse by og hvorvidt der med ny parkeringsteknologi kan ske en bedre udnyttelse af parkeringspladserne.
Baggrund
Parkeringskontrol er i Slagelse kommune overladt til politiet. Dermed er det et faktum, at der p.t. reelt ikke foretages parkeringskontrol i Slagelse by. Konsekvensen af dette kan være, at der parkeres uden hensyntagen til angivne tidsangivelser for parkering. Dette kan give et forvansket billede af parkeringsbehovet, fordi enkelte parkeringspladser vil være belastede af langtidsparkering, selvom der burde være korttidsparkering.
I budgetaftalen fremgår det, at der er afsat anlægsmidler til parkeringshus i Slagelse by. En forudsætning for at vælge rigtig placering for et parkeringshus er, at det undersøges, hvordan parkeringsforholdene reelt er i Slagelse by.
Hertil kommer, at der i det seneste år er kommet nye parkeringsteknologier f.eks. Sensade.com som via elektronisk registrering og apps i smartphones giver parkeringskunderne et billede af,
1) hvor der for er ledige parkeringspladser i Slagelse by og
2) hvor på den enkelte plads der er ledige p-pladser samt endelig
3) en mulighed for Slagelse kommune via statistik modul at konstatere, hvor og hvor længe kunderne reelt parkerer på p-pladserne.
Slagelse kommune kan ved at udnytte nye teknologier forbedre vilkårene for Slagelse kommunes borgere ved parkering samt ikke mindst forbedre vilkårene for handelslivet.
Overvejelse om ny teknologi bør altid suppleres af konstatering af faktiske forhold, herunder ved manuel optælling/vurdering.
Indstilling
Anne Bjergvang (A) indstiller, at forvaltningen undersøger
1.    at hvorvidt det er muligt om at indføre elektronisk parkeringsregistrering via ny parkeringsteknologi som en forsøgsordning f.eks. på Rådhuspladsen og på H.P. Hansens Plads,
2.    at hvad de anslåede omkostninger vil være for indførelse af sådan teknologi på de to p-pladser samt
3.    at hvilke referencekunder der allerede har udnyttet den nye teknologi,
4.    at indenfor hvilken tidsramme forvaltningen som en prøvehandling i givet fald kan etablere elektronisk parkering baseret på ny teknologi samt
5.    at Slagelse kommune igangsætter en manuel optælling over 2 dage af parkeringspladsen på Rådhuspladsen og H.P. Hansens Plads, hvor det konstateres, hvordan parkeringsmønstreret er på de to pladser på hverdage, herunder om tidsparkeringen overholdes på pladserne, således at bilerne løbende udskiftes overensstemmende med reglerne for pladserne samt konstaterer, om der er ledige pladser hen over dagen på de to pladser.
6.    at forvaltningen fremkommer med en sag til udvalget i april 2020.
Beslutning i Erhvervs- og Teknikudvalget den 3. februar 2020:
Fraværende: 
At 1-6: Godkendt.
Administrative bemærkninger:
På grund af den markant ændrede trafikafvikling i perioden fra og med 12. marts 2020 og frem til ultimo maj, har det først været muligt at foretage en valid parkeringsanalyse medio juni, hvor trafikafviklingen havde fundet et niveau som kunne sidestilles med forholdende før Covid-19.
Administrationen har følgende svar til de stillede spørgsmål:
Ad. pkt. 1:
Ja, det er muligt at indføre en elektronisk parkeringsregistrering på Rådhuspladsen og H.P. Hansens Plads. Hvis der etableres elektronisk parkeringsregistrering vil der være tale om noget som vil have karakter af en fast installation, det vil derfor ikke være en anbefaling, at dette etableres som en forsøgsordning.
Ad. pkt. 2:
Se Bilag med Budgettilbud.
De anslående anlægsomkostninger er kr. 1.500.000,-
De anslående driftsomkostninger er kr. 130.000,-
Til anlægs- og driftsomkostningerne skal tilføjes udgifter til SK-Forsyning for El-målerskabe m.m.
Ad. pkt. 3:
Se bilaget med referencelisten med P-henvisningen fra 13 andre kommuner i Danmark.
Ifølge oplysning fra ITS-teknik har firmaet en del elektroniske Parkeringsregistreringsanlæg i Danmark.
Ad. pkt. 4:
Fra tidspunktet hvor bestillingen bliver givet - vil der gå mellem 12 – 16 uger indtil anlægget er opstillet. (jf. oplysning fra ITS-Teknik).
Ad. pkt. 5:
Se vedhæftede parkeringsanalyse fra Viatrafik.
Den manuelle optælling viser, at der på både H.P. Hansens Plads og Rådhuspladsen er op i mod 100 % belægning mellem kl. 10.00 og 15.30. Det kan konstateres, at der kun er en mindre del af parkanterne, som parkerer længere tid end tidsbegrænsningerne.
ITS-Teknik oplyser, at de gratis stiller deres data til rådighed for anvendelse til en APP på Smartphones. Det vil sige til rådighed for Applikationsfirmaer. Der findes 4 forskellige systemer i Danmark. 
Yderligere kan det oplyses, at erfaringer fra Roskilde Kommune viser, at trængslen/søgetiden kan reduceres med op til 20 %.
Beslutning i Erhvervs- og Teknikudvalget den 31. august 2020:
Fraværende: 
Forvaltningen arbejder videre med teknologien, og sagen genoptages.

5. Jernbanegade 8 - 10, 4200 (ved Vestsjællandscentret) - Privat parkeringskontrol: Ønske fra grundejer om tilladelse til at benytte private parkeringsvagtselskaber til parkeringskontrol på privat fællesvej (B)

5.     Jernbanegade 8 - 10, 4200 (ved Vestsjællandscentret) - Privat parkeringskontrol:  Ønske fra grundejer om tilladelse til at benytte private parkeringsvagtselskaber til parkeringskontrol på privat fællesvej (B)

Sagsnr.: 330-2020-8811                 Dok.nr.: 330-2020-115011                                          Åbent
Kompetence: Byrådet.
Beslutningstema
Baggrund
For ca. 1 år siden opstillede Slagelse Kommune med samtykke fra politiet en parkeringsforbudszone på en kort vejstrækning mellem Jernbanegade 8 og 10 i Slagelse by. Parkeringsforbudszonen blev opsat efter ønske fra Vestsjællandscenteret, fordi parkerede biler spærrede for sideindgangsdørene til centeret og for trafikken på den smalle brand- og redningsvej.
Parkeringsforbudszonen fungerer efter Vestsjællandscenterets vurdering ikke godt nok, fordi der ikke føres tilstrækkelig kontrol med forbuddet. Når der parkeres ulovlig, kontakter Vestsjællandscenteret politiet. Men svaret er ofte, at politiet ikke har tid eller resurser til at føre kontrol med ulovlig parkerede biler. Det er derfor Vestsjællandscenterets ønske, at der gives tilladelse til, at et privat parkeringsvagtselskab udfører kontrol med de ulovligt parkerede biler på den private fællesvej.
Inden der kan meddeles endelig tilladelse til etablering af privat parkeringskontrol på en privat fællesvej skal Politiet give samtykke.
Retligt grundlag
Færdselsloven §92.
Bek. nr. 202 af 28/2/2014 – Bekendtgørelse om indgåelse af visse aftaler om parkering og udstedelse af kontrolafgifter på private.
Handlemuligheder
  1. At Vestsjællandscenteret får tilladelse til at benytte et privat parkeringsvagtselskab til færdselskontrol på den private fællesvej, der skal dog før tilladelsen kan tages i anvendelse være opnået enighed blandt alle vejberettigede, samt indhentet samtykke fra politiet. Fordelen ved at benytte et privat parkeringsvagtselskab er, at de oftere fører kontrol med de ulovligt parkerede biler og har mere fokus på denne kerneopgave.  Vejstrækningen, hvor der lige pt. er en parkeringsforbudszone, har Vestsjællandscenteret som vejejer, men vejstatussen er privat fællesvej i byområde og har 2 andre vejberettigede grundejere ud over Vestsjællandscenteret.
2.    At der ikke gives tilladelse til etablering af privat parkeringskontrol på den private fællesvej - Jernbanegade 8 -10.
Vurdering
Det er i den konkrete sag administrationens vurdering, at Slagelse Kommune som vejmyndighed for den private fællesvej – Jernbanegade 8 – 10 – meddeler tilladelse til, at der kan iværksættes privat parkeringskontrol på den private fællesvej, dette er dog under forudsætning af, at Vestsjællandscenteret kan opnå enighed med de øvrige vejberettigede, samt at politiet giver samtykke.
Forholdet omkring adgang i forbindelse med brand og redning, er udslagsgivende for, at administrationen i anbefaler et der kan tillades etablering af privat parkeringskontrol på denne private fællesvej.
Økonomiske og personalemæssige konsekvenser
Konsekvenser for andre udvalg
Ingen bemærkninger.
Indstilling
Chefen for Miljø, Plan og Teknik indstiller, at det overfor Byrådet anbefales,
1.    at Vestsjællandscenteret gives mulighed for at etablere privat parkeringskontrol på den private fællesvej – Jernbanegade 8 - 10, dette er dog under forudsætning af, at Vestsjællandscenteret kan opnå enighed med de øvrige vejberettigede, samt at politiet giver samtykke.
Beslutning i Erhvervs- og Teknikudvalget den 31. august 2020:
Fraværende: 
Anbefales.
Udvalget ønsker en principiel drøftelse af parkeringsordningen og p-kontrol.

6. Tårnborgvej 4220 - ønske om trafiksanering (B)

6.     Tårnborgvej 4220 - ønske om trafiksanering (B)

Sagsnr.: 330-2020-129608             Dok.nr.: 330-2020-338759                                          Åbent
Kompetence: Erhvervs- og Teknikudvalget
Beslutningstema
Erhvervs- og Teknikudvalget skal tage stilling til ønske fra Trafiksikkerhedsudvalget om, at der i forbindelse med det igangsatte forskønnelsesprojekt på Tårnborgvej, Korsør (igangsat af Miljø-, Plan- og Landdistriktsudvalget) også ses på trafiksikkerheden på Tårnborgvej.
Baggrund
Trafiksikkerhedsudvalget har fremsendt ønske om at der i forbindelse med forskønnelsesprojekt på Tårnborgvej også ses på trafiksikkerheden.
Med afsæt i trafiksikkerhedsplanen, etableres der i løbet af efteråret vejbump ved to af rundkørslerne på Tårnborgvej.
Retligt grundlag
Ingen bemærkninger.
Handlemuligheder
Udvalget kan vælge at der disponeres et beløb til udarbejdelse af et skitseprojekt fra anlægspuljen til trafiksikkerhedsfremmede tiltag i 2021.
Udvalget kan udsætte beslutningen til der træffes beslutning om disponering af den samlede anlægsramme.
Udvalget kan vælge ikke at arbejde videre med sagen.
Vurdering
Administrationen ser det som en fordel, at der afsættes midler til at løfte trafiksikkerheden på Tårnborgvej. Tårnborgvej har både udfordringer med trafiksikkerhed, tryghed og fremkommelighed.
Økonomiske og personalemæssige konsekvenser
Det er administrationens vurdering, at omkostningerne til udarbejdelse af et skitseprojekt med tilhørende økonomisk overslag vil beløbe sig til 200.000 kr.
Konsekvenser for andre udvalg
Projektet bør koordineres med et evt. forskønnelsesprojekt.
Indstilling
Trafiksikkerhedsudvalget indstiller,
1.    at Erhvervs- og Teknikudvalget beslutter, at der arbejdes med trafiksikkerhed på Tårnborgvej, og at det sker i forbindelse med projektet som skal understøtte en forskønnelse af Tårnborgvej.
Beslutning i Erhvervs- og Teknikudvalget den 31. august 2020:
Fraværende: 
Sagen genoptages når forskønnelsesprojektet foreligger.

7. Orientering fra udvlgsmedlemmer og administration (O)

7.     Orientering fra udvlgsmedlemmer og administration (O)

Sagsnr.: 330-2017-90235               Dok.nr.: 330-2020-326297                                          Åbent
Kompetence: Erhvervs- og Teknikudvalget.
Beslutningstema
Der gives orientering af aktuelle tiltag, sager, projekter m.m.
1.    Orientering fra udvalgsformanden.
2.    Orientering fra Erhvervs- og Teknikudvalget´s medlemmer.
3.    Orientering fra Administrationen.
-      Busdrift
-      Opfølgning på sidste udvalgsmøde.
Indstilling
Chefen for Miljø, Plan og Teknik og Chefen for Kommunale Ejendomme indstiller,
1.    at orienteringen tages til efterretning.
Beslutning i Erhvervs- og Teknikudvalget den 31. august 2020:
Fraværende: 
Administrationen orienterede om 901 og 902, i anledningen af den kommende trafikbestilling. Bilag vedlagt.
Udvalget ønsker et notat om der skabes trafikfarlige situationer i forbindelse med busskifte på 901 og 902.
Anders Koefoed (V) foreslog, at udvide strandrensningen til Støvlebækvej.

8. Eventuelt (D)

8.     Eventuelt (D)

Sagsnr.: 330-2017-90235               Dok.nr.: 330-2020-326311                                          Åbent
Kompetence: Erhvervs- og Teknikudvalget.
Beslutning i Erhvervs- og Teknikudvalget den 31. august 2020:
Fraværende: 
Intet at bemærke.

9. Godkendelse af referat (B)

9.     Godkendelse af referat (B)

Sagsnr.: 330-2017-90235               Dok.nr.: 330-2020-326319                                          Åbent
Kompetence: Erhvervs- og Teknikudvalget.
Beslutningstema
Godkendelse af referat.
Indstilling
Chefen for Miljø, Plan og Teknik indstiller,
1.    at referatet godkendes
Beslutning i Erhvervs- og Teknikudvalget den 31. august 2020:
Fraværende: 
Godkendt.