1. Godkendelse af dagsorden (B)
1. Godkendelse af dagsorden (B)
Sagsnr.: 330-2016-5389 Dok.nr.: 330-2016-607396 Åbent
Kompetence: Beskæftigelses- og Integrationsudvalget
Beslutningstema
Godkendelse af dagsordenen.
Indstilling
Formanden indstiller,
1.
at Dagsordenen godkendes.
Beslutning i Beskæftigelses-
og Integrationsudvalget den 8. november 2016:
Fraværende:
Godkendt.
2. Gensidig orientering (O)
2. Gensidig orientering (O)
Sagsnr.: 330-2016-5388 Dok.nr.: 330-2016-607410 Åbent
Kompetence: Beskæftigelses- og Integrationsudvalget
Beslutningstema
Orientering fra
a. Udvalgsformanden
b. Udvalgets
medlemmer
c. Uddannelsesdirektøren
d. Centerchefen for
Arbejdsmarked og Integration
1. Månedlige
nøgletal for beskæftigelsesområdet (bilag 1)
2. Månedlig status
på flygtningeområdet (bilag 2)
3. Redegørelse på
jobafklarings- og ressourceforløb (bilag 3)
4. Status på
sygedagpengesager genoptaget som følge af Højesteretsdom (bilag 4)
5. Orientering om
ankestatistik over klager til Ankestyrelsen 1. halvår 2016 (bilag 5, 5A og 5B)
e. Centerchefen for
Børn og Familie
1. Månedlig
orientering vedr. boligplacering af integrationsflygtninge m.v.
(bilag
6)
2. Orientering om
ankestatistik over klager til Ankestyrelsen 1. halvår 2016 (se bilag 5, 5A og
5B)
3. Orientering om
driftsbudget Kastanjegården (bilag 7).
f. Centerchefen
for Kultur, Fritid & Borgerservice
Indstilling
Uddannelsesdirektøren indstiller,
1.
at Orienteringerne tages til efterretning.
Beslutning i Beskæftigelses-
og Integrationsudvalget den 8. november 2016:
Fraværende:
Ad a. Udvalgsformanden orienterede:
Helle Jacobsen og Thomas Clausen deltager i JobCamp 16 den
10. - 11. november 2016.
LAR har udpeget kandidater til virksomhedsprisen.
Orienteringerne taget til efterretning.
3. Budgetopfølgning ultimo september 2016 (B)
3. Budgetopfølgning ultimo september 2016 (B)
Sagsnr.: 330-2016-70892 Dok.nr.: 330-2016-578086 Åbent
Kompetence: Beskæftigelses- og Integrationsudvalget
Beslutningstema
Som led i kommunens samlede opfølgning på budget og forbrug
skal fagudvalgene rapportere de økonomiske forhold for deres ansvarsområde ved
udgangen af september 2016.
Beskæftigelses- og Integrationsudvalget godkender
budgetopfølgningen, som indgår i den samlede opfølgning for alle udvalg til
Økonomiudvalget og Byrådet.
Baggrund
I henhold til budgetopfølgningen
forventes udvalget i 2016 at have et merforbrug på driftsudgifterne på 19,451
mio. kr.
Udvalget har ingen
anlægsudgifter i 2016.
Hovedoversigt
Center | Serviceudgifter mio. kr. | Overførsels-udgifter mio. kr. | Anlæg mio. kr. | Samlet mio.kr. |
Program Ringparken/
Motalavej | 1,990 | 0,321 | 0,000 | 2,311 |
Forebyggende indsats for
ældre og handicappede | 0,000 | 0,000 | 0,000 | 0,000 |
Center for Børn, Unge og
Familie | -1,843 | -1,845 | 0,000 | -3,688 |
Jobcenter, forsikrede ledige | 1,737 | 30,093 | 0,000 | 31,830 |
Jobcenter, eksl. Forsikrede
ledige | 0,005 | -49,909 | 0,000 | -49,904 |
Samlet mer/mindre forbrug | 1,889 | -21,341 | 0,000 | -19,451 |
Merforbrug = - Mindre forbrug
= +
Nærmere specifikation af
forbruget fremgår af bilag 1, idet bemærkes, at noterne i dette bilag er
foretaget i henhold til det korrigerede budget, jfr. budgetopfølgningen ultimo
juni 2016.
I forbindelse med en særlig
budgetanalyse gennemført på arbejdsmarkedsområdet er der udarbejdet vedlagte
notat (bilag 2) om den seneste udvikling i udgifterne på arbejdsmarkedsområdet
. Af notatet fremgår forklaring på de væsentligste ændringer i forventningerne
til afvigelserne i forhold til det korrigerede budget, jfr.
budgetopfølgningen ultimo august 2016.
Samtidig vedlægges en handleplan
for 2016 for oprettelse af den økonomiske balance på konto 5 i 2016 (bilag 3).
Herudover er der udarbejdet
handleplaner for Boligplacering af flygtninge (bilag 5) og for
Kvindekrisecentre (bilag 6).
Status på flygtninge:
Ifølge statusnotatet på udgifter
til flygtninge i 2016 forventes Slagelse Kommune at have en merudgift til
flygtninge, når refusioner og tilskud er lagt til, på ca. 2,4 mio. kr. (bilag
4)
Retligt
grundlag
Kommunalbestyrelsen skal jf. styrelseslovens § 42, stk. 7,
fastsætte og beskrive regler for, hvordan kommunens kasse- og regnskabsvæsen
skal indrettes.
I Regler for Økonomistyring og Ledelsestilsyn for Slagelse
Kommune har Byrådet fastsat regler om, at der gennemføres 4 årlige
budgetopfølgninger: primo året samt pr. ult. marts, juni, og september.
Budgetopfølgningerne forelægges fagudvalg, og efterfølgende samlet til
Økonomiudvalget og Byrådet.
Handlemuligheder
Som det fremgår af bilag 2 har
den særlige budgetanalyse ultimo oktober måned for Center for Arbejdsmarked og
Integration vist et større merforbrug på udvalgets ramme. Det er centerchefens
forventning, at det beskrevne stop for nye aktiviteter samt forlængelser vil
betyde, at ca. 4,5 mio. af merforbruget vil kunne hentes hjem i indeværende år.
Centerchefen forventer, at det
resterende beløb vil kunne hentes hjem i 2017. Dette vil blive uddybet i en
handlingsplan for 2017, som vil blive fremlagt på udvalgets møde i december.
Økonomiske
og personalemæssige konsekvenser
Handleplaner er udarbejdet for
2016.
Konsekvenser
for andre udvalg
Ingen bemærkninger.
Indstilling
Erhvervs- og arbejdsmarkedsdirektøren indstiller,
1. at Budgetopfølgningen
ultimo september 2016 godkendes og videresendes til Økonomiudvalget og Byrådet.
Beslutning i Beskæftigelses-
og Integrationsudvalget den 8. november 2016:
Fraværende:
Der udarbejdes supplerende statusnotat for businesscasen for
kontanthjælpsmodtagere, der knyttes til sagen.
Godkendt og anbefales til Økonomiudvalget og Byrådet.
Thomas Clausen (Ø) bemærkede, at det er problematisk, at der
i en businesscase indarbejdes potentielle besparelser.
4. Politisk kalender 2017 (B)
4. Politisk kalender 2017 (B)
Sagsnr.: 330-2016-64779 Dok.nr.: 330-2016-614644 Åbent
Kompetence: Fagudvalgene
Beslutningstema
Godkendelse af forslag til politisk kalender 2017.
Baggrund
Der er udarbejdet forslag til politisk kalender for 2017 med
baggrund i udvalgets mødedag og mødetidspunkt i 2016.
Retligt
grundlag
Et udvalg træffer for hvert regnskabsår beslutning om, hvor
og hvornår udvalgets møder skal holdes, jf. styrelseslovens § 20, stk. 1.
Kravet om mødeplan har til formål at lette udvalgsmedlemmernes
arbejdstilrettelæggelse og koordineringen med arbejdet.
Handlemuligheder
Ingen bemærkninger.
Vurdering
Administrationen anbefaler, at mødeplanen for udvalgets
møder godkendes.
Økonomiske
og personalemæssige konsekvenser
Ingen bemærkninger.
Konsekvenser
for andre udvalg
Ingen bemærkninger.
Indstilling
Kommunaldirektøren indstiller,
1.
at forslag til politisk kalender 2017 godkendes.
Beslutning i Sundheds- og
Seniorudvalget den 2. november 2016:
Fraværende:
Udvalget godkender, at afholde udvalgsmøder de foreslåede
onsdage kl. 16:30.
Temadrøftelse m.m. ønskes planlagt andre dage, og således
ikke i forlængelse af udvalgsmøderne.
Beslutning i Kultur-,
Fritids- og Turismeudvalget den 7. november 2016:
Fraværende:
Anders Nielsen (A)
Godkendt.
Beslutning i Handicap- og
Psykiatriudvalget den 7. november 2016:
Fraværende:
Godkendt.
Beslutning i Erhvervs-,
Plan- og Miljøudvalget den 7. november 2016:
Fraværende:
Godkendt.
Beslutning i Landdistrikts-,
Teknik- og Ejendomsudvalget den 7. november 2016:
Fraværende:
Godkendt.
Beslutning i Uddannelsesudvalget
den 7. november 2016:
Fraværende:
Godkendt.
Beslutning i Beskæftigelses-
og Integrationsudvalget den 8. november 2016:
Fraværende:
Januarmødet for BIU rykkes til mandag den 16. januar 2017.
Junimødet for BIU rykkes til mandag den 12. juni 2017.
Øvrige datoer godkendt.
5. Projekt Ringparken/Motalavej - sammenhæng med den kommende boligsociale helhedsplan (B)
5. Projekt Ringparken/Motalavej - sammenhæng med den kommende boligsociale helhedsplan (B)
Sagsnr.: 330-2016-34946 Dok.nr.: 330-2016-535261 Åbent
Kompetence: Byrådet
Beslutningstema
Byrådet skal beslutte Projekt
Ringparken/Motalavej´s fremtid bl.a. i forhold til én kommende fælles
boligsocial helhedsplan.
Baggrund
Byrådet besluttede på møde den 25. august 2014 at forlænge
den helhedsorienterede kommunale indsats i 2 boligområder, Ringparken i
Slagelse og Motalavej i Korsør, frem til udgangen af 2018. Projektet omfatter
dele af den kommunale indsats i forhold til job/uddannelse, tidlig indsats for
børn/familie samt opsøgende indsats og tilbud til børn og unge.
Flere af indsatserne indgår som en del af kommunens andel i
de boligsociale helhedsplaner i de to boligområder. Den opsøgende indsats og
tilbud til børn og unge understøtter de ordinære kommunale tilbud og supplerer
indsatserne under helhedsplanerne.
Byrådet godkendte den 27. juni 2016 som del af ”Strategi for
den almene sektor – Slagelse Kommune”, at medvirke i arbejdet for én
boligsocial helhedsplan, der omfatter de nuværende 4 boligsociale
helhedsplaner; Ringparken i Slagelse, Motalavej i Korsør, Parkvej i Skælskør og
Sydbyen i Slagelse. Forslag til prækvalifikation er godkendt af byrådet den 31.
oktober 2016. Prækvalifikationen beskriver de overordnede mål og indsatser samt
organiseringen heraf.
Projekt Ringparken/Motalavej´s oprindelige målsætninger:
· At mindste kriminaliteten
· At øge trygheden
· At øge den gennemsnitlige indkomst og
· Øge uddannelsesniveauet
er stort set identiske med målsætningerne for den kommende
fælles helhedsplan for de fire boligområder.
De seneste års erfaringer fra helhedsplanerne og projektet
er bl.a., at der har været en række parallelle indsatser og uklarhed omkring
opgavernes indbyrdes sammenhæng og vilkår. I forhold til de opgaver, der er
placeret i projektet, har udviklingen vist, at der er behov for en stærkere
forankring i de faglige miljøer i fagcentrene. I særlig grad på børne/familie
og beskæftigelsesområdet. Af afrapporteringen til Beskæftigelses- og
Integrationsudvalget fra juni 2016 fremgik det tillige, at det med den
nuværende organisering af projektet ikke har været muligt til fulde at sikre
den helhedsorienterede indsats på tværs af områderne.
I konsekvens heraf indeholder prækvalifikationen forslag
til, at den kommende helhedsplan omfatter to kategorier af indsatser;
· Indsatser, der supplerer den kommunale kerneopgave, varetaget af
den kommunale organisation, finansieret af helhedsplanen,
· Boligsociale indsatser, der skal understøtte social stabilitet i
områderne samt brobygning til civilsamfundet, varetaget lokalt af de fire
boligselskaber, finansieret af helhedsplanen.
Hovedformålet er at skabe en klar og effektiv organisering
af opgaverne, der kan sikre målopfyldelse og de ønskede effekter i forhold til
de overordnede målsætninger.
De kommunale opgaver vil fortsat kunne løses ude i
boligområderne som fremrykkede indsatser, i lokaler stillet til rådighed af
boligselskaberne efter konkret aftale m.v. eller i kommunale lokaliteter.
Projekt Ringparken/Motalavej har siden 1. august 2016 været
uden fælles leder, herunder direkte ledelse af den beskæftigelsesrettede og
tidlige indsats for børn og unge i de to områder. Den faglige ledelse forestås
af henholdsvis Jobcentret og Center for Børn og Familie. Den opsøgende indsats
og tilbud til børn og unge er forankret i Rosen, Basen, gadeplan og Firebirds.
Disse indsatser er samlet som én virksomhed under projektet med egen leder.
Retligt
grundlag
Kommunalfuldmagten.
Handlemuligheder
1. Projekt
Ringparken/Motalavej opløses som samlet projekt pr. 1. januar 2017. Opgaver,
medarbejdere og ressourcer overføres til fagcentrene, der skal sikre opgavernes
videreførelse og udvikling, herunder sikre en sammenhængende
helhedsorienterende indsats. Opgaver, medarbejdere (incl. administration og
ledelse) og ressourcer vedrørende ”Job/uddannelse” overføres til
Arbejdsmarkedsområdet. Opgaver, medarbejdere (omfatter socialrådgivere og
familiekoordinatorer) og ressourcer vedrørende ”Tidlig indsats for børn og
familie” overføres til Center for Børn og Familie. Opgaver, ressourcer og
medarbejdere (Rosen, Basen, Firebirds og Gadeplan) vedrørende opsøgende indsats
og tilbud til børn og unge overføres som samlet virksomhed til Center for
Skole. SSP-stilling tilknyttet Center for Skole fastholder denne tilknytning.
Opgaverne kan indgå som en del af kommunens medfinansiering i den kommende
helhedsplan.
2. Projekt Ringparken/Motalavej
opløses delvis som samlet enhed pr. 1. januar 2017. Opgaver, medarbejdere og
ressourcer vedrørende ”Job/uddannelse” overføres til Arbejdsmarkedsområdet, og
opgaver, medarbejdere og ressourcer vedrørende Tidlig indsats for børn og
familie overføres til Center for Børn og Familie. Begge områder skal sikre en
sammenhængende helhedsorienterende indsats. Opgaver, ressourcer og medarbejdere
vedrørende opsøgende indsats og tilbud til børn og unge opretholdes uændret til
projektperiodens udløb som selvstændigt projekt med reference til direktør.
Disse opgaver kan indgå som en del af den kommunale medfinansiering i den
kommende fælles boligsociale helhedsplan.
3. Projekt
Ringparken/Motalavej opretholdes som selvstændig enhed med den nuværende
opgaveportefølje og reference til direktør til projektets udløb. Opgaverne kan
indgå som en del af kommunens medfinansiering i den kommende helhedsplan.
I relation til alle handlemuligheder skal de opgaver, der
indgår som en del af helhedsplanen, beskrives i beslutningsoplægget, der
forelægges Byrådet i foråret 2017.
Vurdering
Det er administrationens vurdering, at målsætningerne for de
udsatte boligområder og målene, der siden 2012 har været lagt ind i Projekt
Ringparken/Motalavej, bedst understøttes ved at styrke medarbejdernes faglighed
gennem forankring i fagcentrene samtidig med, at tydelige og veldefinerede
samarbejdsflader på tværs af de faglige områder, sikrer den helhedsorienterede
tilgang til arbejdet med børn, unge og familier i boligområderne. Denne model
afprøves p.t. i Task Force projektet, der i forlængelse af budget 2016-19 er
iværksat i regi af Uddannelsesudvalget. AP Møllerfonden er søgt om midler til
at opjustere dette projekt.
Der er tillige tale om mange specialiserede faglige
kompetenceområder, det er vanskeligt at rumme i én organisatorisk enhed og
ledelse heraf.
I lyset af projektets resterende periode, den manglende
fælles ledelse og ambitionerne for den kommende helhedsplan, er det
administrationens vurdering, at de mange opgaver i området bedst løses ved, at
projektet allerede nu opløses og fordeles med de beskæftigelsesrettede og
administrative opgaver til Jobcentret, tidlig indsats for børn og unge
(socialfaglige indsats) til Center for Børn og Familie og de opsøgende
indsatser og tilbud til børn og ung (gadeplan, Rosen, Basen og Firebirds)
overføres samlet i den nuværende virksomhed til Center for Skole. Det samme
gælder SSP-medarbejder, der allerede nu er tilknyttet Center for Skole.
Økonomiske
og personalemæssige konsekvenser
Når projektet ophører, skal medarbejderne i overensstemmelse
med Byrådets beslutning fra 2014 overføres til de centre, der i 2012 afgav
ressourcer til projektet.
For medarbejdere, der tidligere var ansat på
Rosenkildegården, gør det særlige forhold sig gældende, at fritidsklubber m.v.
fra 1. juli 2015 blev flyttet fra Center for Dagtilbud til Center for Skole.
Det foreslås, at medarbejdere og leder, der i projektet varetager opgaverne
vedrørende opsøgende indsats og tilbud til børn og unge, bevarer ansættelse i
nuværende virksomhed, men under Center for Skole.
Med denne modifikation overføres medarbejdere, opgaver og
bevillinger til fagcentrene/fagudvalg.
SektorMEDfor Rosen, Basen og gadeplan samt Personalemøde med
MED-status for de øvrige områder har drøftet forslaget om projektets fremtid.
Fra begge områder anbefales model 1.
Bevillingerne til projektet har været placeret under
Arbejdsmarkedsområdet. Ved overflytning til øvrige centre, jfr. handlemulighed
1, foreslås bevillingerne fordelt som følgende fra 2017. Mer-/mindreforbrug fra
2016 overføres til de respektive enheder, der har genereret dette.
I hele 1.000 kr. | Politikområde | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 |
Bevillingsønske | |||||
Drift, Rosenkildegården | 08.01 | 4.434 | 4.434 | 4.434 | 4.434 |
Drift, Sagsbehandlere/ familiekoordinatorer | 08.04 | 2.007 | 2.007 | 2.007 | 2.007 |
Drift, SSP | 08.01 | 477 | 477 | 477 | 477 |
Drift, Jobcenter | 02.01 | 4.353 | 3.353 | 3.353 | 3.353 |
Drift, Sagsbehandlere/ Familiekoordinatorer | 01.02 (CBF) | 948 | 948 | 948 | 948 |
Finansiering | (12.219) | (11.219) | (11.219) | (11.219) | |
Jobcenter | 02.01 | -11.271 | -10.271 | -10.271 | -10.271 |
Administration, Konto 6 | 01.02 (Uddannelses- direktøren) | -948 | -948 | -948 | -948 |
Konsekvenser
for andre udvalg
Uddannelsesudvalget får overført opgaver og ressourcer, som
tidligere har været udvalgets ansvar.
Indstilling
Uddannelsesdirektøren indstiller,
1.
at Beskæftigelses- og Integrationsudvalget anbefaler til Økonomiudvalgets
og Byrådets godkendelse, at Projekt Ringparken/Motalavej nedlægges som samlet
enhed pr. 1. januar 2017, og at opgaver, medarbejdere og ressourcer overføres
til fagcentrene, jfr. handlemulighed 1.
Beslutning i Beskæftigelses-
og Integrationsudvalget den 8. november 2016:
Fraværende:
V, A og Ø anbefaler handlemulighed 1 til Økonomiudvalget og
Byrådets godkendelse.
Ann Sibbern (O) stemte imod, da der også i
sagsfremstillingen skulle have været taget stilling til den økonomiske ramme
for indsatserne, nu da prækvalifikationen for den boligsociale helhedsplan er
besluttet.
6. Boligplacering af integrationsflygtninge - pavilloner (O)
6. Boligplacering af integrationsflygtninge - pavilloner (O)
Sagsnr.: 330-2014-68060 Dok.nr.: 330-2016-614070 Åbent
Kompetence: Beskæftigelses- og Integrationsudvalget
Beslutningstema
Baggrund
Udvalget besluttede på sit møde den 8. marts 2016, at der
skulle laves en nærmere udspecificering af det af Center for Kommunale
Ejendomme (CKE) udarbejdede anlægsoverslag for et Pavillon-projekt opført på
kommunal grund.
Økonomien skulle desuden belyses med både et kort og langt
tidsperspektiv, idet tidsperspektivet kan være afgørende for det endelige valg
af løsning i pavillon-projekter.
Udvalget besluttede på udvalgsmøde den 9. august 2016, at
udsætte sagen med henblik på besvarelse af spørgsmål fra Ann Sibbern (O) forud
for behandling.
Spørgsmål og administrationens svar fremgår af bilag 2.
Retligt
grundlag
Handlemuligheder
Udvalget kan vælge at tage orienteringen til efterretning,
eller udvalget kan komme med bemærkninger eller spørgsmål til orienteringen.
Vurdering
På baggrund af drøftelser med Center for Børn og Familie,
har CKE valgt at undersøge økonomien med et tidsperspektiv på 3 år (kort) og 6
år (langt).
Beregningerne viser – måske ikke overraskende - at ejede
pavillon-projekter er økonomisk mest velegnede, såfremt der arbejdes med et
langt tidsperspektiv, mens lejede løsninger er mest fordelagtige, såfremt
tidsperspektivet er kort.
Af de vedlagte overslagsberegninger ses det, at frem til 46
måneders drift (3,8 år) er det økonomisk mest fordelagtigt med en lejet
løsning, mens det efter 46 måneder tipper over og bliver mest fordelagtigt at
eje.
Risikoen ved at foretage investeringer i det lange
tidsperspektiv er dog som altid, at såfremt anlægget viser sig at skulle
afvikles væsentlig før tid, så ville en kortsigtet investering have været mere
fordelagtig.
Som eksempler kan belyses to scenarier:
Der lejes en løsning i 6 år/72 md - merprisen frem for at
have ejet: 43.660,- pr. sengeplads over de 6 år
Der ejes en løsning i 3 år/36 md – merprisen frem for at
have lejet: 16.810,- pr. sengeplads over de 3 år
Det bør tilføjes at der alt andet lige er en større
usikkerhed forbundet med at eje end ved at leje. Dette afspejler sig ikke i de
vedlagte overslag. Denne usikkerhed er primært bundet op på gensalgsværdien af
det ejede.
Såfremt der vælges at arbejde videre med et
pavillon-projekt, er det CKE’s vurdering, at udvalget bør lægge stor vægt på at
minimere usikkerheder i projektets tidsperspektiv i det omfang det overhovedet
er muligt, da dette vil have afgørende betydning for det rette valg mellem et
ejet eller lejet projekt.
Center for Børn og Familie vurderer, at der ikke aktuelt er
behov for at etablere boliger i et pavillonprojekt. Vurderingen tager
udgangspunkt i, at der aktuelt er et fald i antallet af flygtninge, der skal
boligplaceres og at kvoten for 2017 er reduceret til 111 personer. Behovet for
boliger søges dækket via almene boliger, privat udlejning og etablering af boliger
i kommunale ejendomme.
Økonomiske
og personalemæssige konsekvenser
Konsekvenser
for andre udvalg
Et pavillonprojekt af denne karakter vil ofte kræve
dispensation, hvis grundstykket er omfattet af en lokalplan, hvorfor Erhvervs-,
Plan- og Miljøudvalget må forventes at skulle behandle en sådan dispensationsansøgning.
Beslutning i Beskæftigelses-
og Integrationsudvalget den 9. august 2016:
Fraværende:
Sagen udsat med henblik på besvarelse af spørgsmål fra Ann
Sibbern (O) forud for behandling. Spørgsmål rundsendes.
Indstilling
Chefen for Kommunale Ejendomme indstiller,
1.
at Orienteringen tages til efterretning.
Beslutning i Beskæftigelses-
og Integrationsudvalget den 8. november 2016:
Fraværende:
Udsat, idet Ann Sibbern (O) ikke fandt, at de forudstillede
spørgsmål var besvaret.
7. Punkter til kommende møder (B)
7. Punkter til kommende møder (B)
Sagsnr.: 330-2015-93890 Dok.nr.: 330-2016-607401 Åbent
Kompetence: Beskæftigelses- og Integrationsudvalget
Beslutningstema
Beskæftigelses- og Integrationsudvalget (BIU) skal godkende
oversigten over sager til behandling på udvalgets kommende møder.
Baggrund
Administrationen udarbejder løbende en oversigt over sager
til behandling på udvalgets kommende møder.
Oversigten fremlægges i revideret form på hvert møde.
Retligt
grundlag
Ingen bemærkninger.
Handlemuligheder
Udvalget kan beslutte eventuelle
punkter til behandling eller orientering på kommende møder (se bilag 1).
Økonomiske
og personalemæssige konsekvenser
Ingen bemærkninger.
Konsekvenser
for andre udvalg
Ingen bemærkninger.
Vurdering
Ingen bemærkninger.
Indstilling
Uddannelsesdirektøren indstiller,
1.
at Oversigten over sager til behandling på udvalgets kommende møder
godkendes.
Beslutning i Beskæftigelses-
og Integrationsudvalget den 8. november 2016:
Fraværende:
Punkt vedrørende efterværn kommer på decembermødet.